loading...
ارزانلود:لاغری و خوش فرم شدن در خانه
ارزانلود بازدید : 20 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)
سه وعده غذا در روز، راز لاغری است!
دكتر فيل يك روانكاو مشهور است و يك برنامه تلويزيوني بسيار پر طرفدار هم دارد كه در آن به سوالات مختلف پاسخ مي دهد... او در همه حوزه ها با يك تيم پزشكي همكاري مي كند و تمام سوالاتي كه در اين برنامه به آن‌ها پاسخ داده مي شود، چند هفته قبل مطرح شده اند و پس از بررسي، دكتر فيل
 در برنامه اش يا در سايت رسمي‌اش به آن‌ها پاسخ مي دهد. دکتر فیل معتقد است، کاهش وزن با تغییر روانی شروع می‌شود، تغییری که سپس دامنه‌اش به ایجاد تغییر در عادات تغذیه هم کشانده می‌شود.
 
کسی که می‌خواهد رژیمی بگیرد، اول باید ذائقه خود را تغییر دهد، سپس رژیم خود را پیرامون چیزی که دکتر فیل آن را هزینه بالا، نتیجه عالی و غذاهای پربازده مي‌نامد، بنا نهد.
 
نوشیدن زیاد مایعات پرکالري
مایعات پرکالری مانند  قهوه با خامه و شکر، آب‌میوه شیرین، چای‌ها و نوشابه‌ها می توانند برای افزایش وزن با هم همکاری کنند.
 تحقیقات اخیر نشان داده که تقریبا 21 درصد از کالری‏هایتان از نوشابه ‏ها است.
 دکتر «گایدس» عضو تيم تغذيه ما به شما توصيه مي‌كند، نوشیدنی های پرکالری را با آب، نوشابه بدون قند، شیر بدون چربی، آب سبزیجات و مقدار کمی آب‌میوه 100 درصد طبیعی، جایگزین کنیم. اگر شما به‏طور معمول نوشيدني‌هاي پر كالري  می‏نوشید، بهتر است  كه نوشابه‌‌های سبک را برای نوشیدن انتخاب کنید.
 
اين‌جا تعدادی از نوشیدنی‌های پرکالری آمده است:
 
360 گرم ماءالشعیر:‌160 کالری
240 گرم قهوه با خامه و شکر: 30 کالری
480 گرم چایی شیرین: 160 کالری
360 گرم نوشابه گاز دار: 150 کالری
360 گرم نوشابه رژیمی: صفر کالری
 
 شنيده ام اگر در هنگام خوردن صبحانه ورجه‌ورجه كنم، انرژي بيشتري ذخيره مي‌كنم و ديرتر احساس گرسنگي خواهم كرد؛ درست است!؟
 
این تصور غلط است که صبحانه خوردن با ورجه‌ورجه، کالری‏ها حفظ مي‌شوند. حقیقت این است که بیشتر مردمی که کم‌تر از سه وعده معمولی غذا می‌خورند، کالری بیشتری در طول روز می‌خورند.
 
سعی کنید که در روز 3 وعده غذا بخورید؛ همیشه روزتان را با یک صبحانه سالم شروع کنید، اما با دقت در انتخاب مواد غذايي. انتخاب عاقلانه داشته باشید.
 
دکتر جووِن لیچن، مشاوره تغذیه و نویسنده کتاب «شام اندک»  به شما مي گويد «حتی یک کلوچه با چربی پایین می تواند 400 کالری و 5 گرم چربی داشته باشد».
 
یک صبحانه سالم باید شامل پروتئین و فیبر باشد.
 
 یک تخم مرغ، یک تکه نان گندم ساییده شده و برشته و نیمی از یک گریپ فروت، تنها 250 کالری دارند.
 
با این صبحانه، احساس سیری خود را تا ناهار حفظ خواهيد كرد.
 
ورزش در کجای این رژیم می‌گنجد؟
 
هر چند در خود رژیم وقت کمی به ورزش اختصاص داده شده، اما من  مکررا توصیه می‌کنم، از ورزش برای کاهش وزن (و حفظ سلامتی) استفاده شود. او خود ورزش را در برنامه‌اش نگنجانده ولی اشخاص فعال و پرجنب‌ و جوش که این رژیم را می‌گیرند، با کمبود انرژی و سوخت روبه‌رو نمی‌شوند. غذاهایی که در این رژیم توصیه می‌شوند، خیلی عالی نیستند ولی کسالت‌آور هم نیستند و طرز تهیه آن‌ها هم به عهده خود شما گذاشته شده است. منوها از نظر داشتن مواد مغذی متعادل و سالم‌اند و بعید است کسی از مصرف آن‌ها خسته شود. چنان‌چه آن منوها را نپسندیديد، برنامه راه‌حل نهایی وزن و راهنمای غذا، روش‌هایی ارائه می‌کند تا شما منوهای خاص خودتان را به وجود بیاورید. ایده هزینه بالا، نتایج عالی و غذاهای پربازده کمی گیج‌کننده است. غذاهای این رژیم اساسا سالم و مفیدند، ولی به‌کار بردن این واژه‌ها مطلب را فنی و پیچیده کرده است. اگر به آن غذاها به چشم غذاهایی نگاه کنید که مصرف‌شان در این رژیم مجاز است (و غذاهای مخالف آن که از آن‌ها به عنوان هزینه کم، نتایج اندک و غذاهای کم‌بازده نام برده شده، به عنوان غذاهایی که مصرف‌شان غیرمجاز است) مسأله حل می‌شود. همراه این رژیم هیچ نوع دستور طبخی ارائه نشده، بنابراین خودتان باید طرز پخت غذاهای مجاز را پیدا کنید.
 
 من هميشه در رژيم شكست خورده‌ام و حتي بهترين دكتر ها هم نتوانسته اند به من كمكي بكنند... شما مي‌توانيد؟
 
البته كه من بهترين نيستم، اما مي‌دانم بهترين دكتر براي شما كيست! مي‌خواهيد بدانيد..؟ بله درست حدس زديد خودتان! اگر خودتان نخواهيد، هيچ‌كس نمي‌تواند به شما كمك كند...
 
در ابتدا بايد بدانيد، وقتی که در رژِيم  لاغری برای وزن خود هدفی تعیین می‌کنید، دقت کنید كه این هدف باید دست‌یافتنی باشد. سعی نکنید در یک برنامه کوتاه‌مدت به وزن زمان دبیرستان‌تان برگردید!
 
اکثرا می شنویم که افراد یک یا دو وعده غذایی را حذف می‌کنند و برای دریافت کالری کم‌تر،  به یک وعده اکتفا می‌کنند. به شما اطمینان می‌دهم كه این روش نه تنها هیچ کمی نمی‌کند، بلکه متابولیسم شما را کاملا به‌هم می‌ریزد. خوردن سه وعده غذا برای شما ضروری و اساسی است.
 
به‌دلیل برنامه‌های کوتاه مدت است که مردم وزن کم می‌کنند ولی دوباره سریع چاق می‌شوند... تغییر در برنامه غذایی فقط در طول چند هفته یا چند ماه بی معنی است. برنامه موفق کاهش‌وزن باید به‌عنوان یک عادت همیشگی در تمام عمر درآید. به برنامه های دراز مدت فکر کنید...
 
ما همه در این مورد گناهکاریم! تحقیقات نشان می‌دهد، وقتی چیزهای خورده شده را به‌یاد می‌آوریم، بیشتر مردم کم‌تر از آن‌چه واقعا خورده‌اند را گزارش می‌دهند. شاید بگویید «فقط یک بشقاب خوردم!» ولی بشقاب چه‌قدری؟ و تا چه ارتفاعی پر بود!؟
 
در شروع رژیم، افراد خیلی سخت می‌گیرند و خیلی کم می‌خورند...کاری که نمی‌توانند به‌مدت طولانی ادامه دهند. به علاوه، رژیم به این معنا نیست که مواد ضروری مورد نیاز بدن از برنامه روزانه حذف شود.
 موقع داشتن یک برنامه غذایی مشخص هر چه بیشتر حمایت شوید بهتر است.به اطرافیان‌تان در باره اهداف و روش‌تان توضیح دهید و بخواهید از شما حمایت کنند.
 اکثرا  افراد می‌پرسند، کدام موثرتر است، رژیم یا ورزش؟
 جواب این است که هواپیمای عزيمت شما از چاقي، باید دو بال داشته باشد تا درست پرواز کند و  به مقصد برسد...
 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از فروشگاه ارزانلود راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 138
  • بازدید کلی : 5,593