loading...
ارزانلود:لاغری و خوش فرم شدن در خانه
ارزانلود بازدید : 20 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

همشهری: پياده روي با ريتم تند براي تقويت قلب و كاهش خطر احتمال ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي مؤثر است.

براي پياده روي روزانه خود جاي خاصي مانند يك پارك يا يك منطقه خاص را درنظر نگيريد، درصورتي كه خود را محدود كنيد آنگاه پس از مدتي، پياده روي برايتان تبديل به امري تكراري و كسل‌كننده خواهد شد و شما در اندك زماني اين عادت مثبت را كنار خواهيد گذاشت.

بنابراين براي روزمره نشدن پياده‌روي مسيرهاي متنوعي را انتخاب و سعي كنيد با گام‌هاي سريع پياده‌روي كنيد تا قلبتان تحت‌فشار قرار گيرد و از نظر عضلاني تقويت شود. يكي ديگر از فوايد پياده‌روي سريع، تعريق است كه از اين طريق مي‌توان سموم بدن را دفع كرد و روند آب كردن چربي‌هاي بدن را سرعت بخشيد.

در زماني كه فردي تحرك ندارد، سوخت و سازش به كندي صورت مي‌گيرد و در نتيجه كالري كمتري مصرف مي‌شود. به اين ترتيب پياده‌روي تند نه فقط موجب سوزاندن كالري‌ها حين پياده‌روي، بلكه بعد از آن هم مي‌شود. با خم و راست كردن عضلات در ورزش منظم، ميزان سوخت و ساز فزوني مي‌گيرد؛ به‌ويژه اگر بكوشيد از طريق كاهش جذب كالري وزن بدنتان را كم كنيد.

پياده‌روي به‌هنگام صبح مناسب است زيرا اگر شما بعد از پياده روي به منزلتان برگرديد، مي‌توانيد دوش بگيريد و اين كار به از بين رفتن چربي‌هايتان كمك شاياني مي‌كند.
اگر شما شاغل هستيد تلاش كنيد مسيري را تا سر كار خود پياده راه برويد، حتي مي‌توانيد ماشين خود را در جايي دورتر پارك كرده و تا اداره پياده برويد. اين امر به شادابي روحيه شما كمك مي‌كند.

اگر بخواهيم بهره ممكن را از پياده روي حاصل كنيم، بايد 3 يا 4 روز در هفته، بين 30 تا60 دقيقه تمرين كنيم؛ يعني با سرعتي بيشتر از ريتم پياده‌روي معمولي راه برويم. به اين ترتيب علاوه بر مزيت‌‌هاي فوق، مي‌توانيم ميزان چربي خون را نيز كاهش دهيم.

نوشيدن آب قبل از پياده روي توصيه مي‌شود، يعني يك ليوان آب 20 تا30 دقيقه قبل از شروع پياده روي و يك ليوان ديگر 5 دقيقه پيش از شروع حركت نوشيده شود. البته بهتر است به‌جاي سطح آسفالت و سنگفرش، زمين‌هاي نرم و خاكي را براي پياده روي انتخاب كرد. پياده روي ما را قادر مي‌سازد با سرعتي ثابت و مداوم تمرين كنيم، اين هم نياز ديگري است كه به ما اجازه مي‌دهد به‌طور موثري چربي بسوزانيم.

براي سوزاندن كالري لازم است بدن ما به‌طور دائم در تمام مدت ورزش، در وضعيت سوزاندن چربي باشد. پياده روي فعاليتي مداوم و تدريجي است، بنابراين حتي اگر شخص فاقد آمادگي جسماني هم باشد به‌طور موثري به وضعيت سوزاندن چربي دست مي‌يابد.

 

ارزانلود بازدید : 42 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 

برای لاغر شدن چگونه معده مان را کوچک کنیم؟
معده عضو بزرگی از بدن نیست اما قابلیت ارتجاعی دارد و سایز آن با مقدار غذایی که ما می خوریم در ارتباط است و تغییر می کند. اگر در هر وعده ، مقدار زیادی غذا بخورید و این کار را دائما" تکرار کنید حجم و سایز معده شما کم کم بزرگ می شود و در نتیجه شما در هر وعده باید برای پر کردن معده خود و سیرشدن ، مقدار بیشتری غذا بخورید.
برای اینکه معده شما کوچک شود شما باید در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید و
هیچ وقت معده تان را کاملا" پر نکنید. بنابراین می توانید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما باید غذایی که در هر وعده مصرف می کنید را خیلی کمتر کنید.
دستورالعمل :
برای صبحانه حدودا" ۴۰۰ کالری مصرف کنید. یک تکه نان تست ، دو عدد تخم مرغ و یک لیوان شیر یا آب میوه حدودا" ۴۰۰ کالری می شود.
دو یا سه ساعت بعد از صبحانه یک غذای سبک که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری انرژی داشته باشد بخورید . این غذا می تواند میوه ، ماست و یا بیسکویت باشد.
برای نهار ۴۰۰ کالری مصرف کنید . برای مثال یک ساندویچ و یک ظرف سالاد کوچک و یا حتی غذای باقیمانده از شب را می توانید بخورید.
بین نهار و شام هم می توانید یک وعده غذایی که در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری انرژی دارد مصرف کنید.
یک شام سبک در حدود ۴۰۰ کالری مصرف کنید. از آنجایی که شما در طول روز ۴ وعده غذا خورده اید برای شام نباید زیاد گرسنه باشید در نتیجه خوردن یک شام سبک برای شما خیلی راحت تر از قبل خواهد بود.
بعد از شام ، دسر هم می توانید میل کنید . این دسر می تواند مقداری بستنی ، میوه تازه و یا حتی یک لیوان شیر کاکائو باشد اما توجه داشته باشید که انرژی آن نباید بیش از ۲۰۰ کالری باشد.

 

ارزانلود بازدید : 40 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 


 

 

چگونه لاغر شويم؟

 

اگر تصميم به لاغر شدن و كاهش وزن گرفته‌ايد و از وضعيت فعلي خود راضي نيستيد، مطمئن باشيد يك رژيم غذايي سخت و شديد يا انجام تمرينات ورزشي سنگين راه‌حل مناسبي نخواهد بود. نكته‌اي كه هيچگاه نبايد فراموش كنيم اين است كه بدن انسان فقط تغييرات آهسته و مستمر را مي‌پذيرد.

 


چه بخوريم تا لاغر شويم؟

این‌كه چه بخوریم تا لاغر شویم، یكی از سوالات مورد علاقه افراد چاق است، در حالی كه شاید بهتر آن است كه بپرسند چه نخورند تا لاغر شوند؟ ولی از آنجا كه غذا یك عشق پنهان برای آنان است راه حل لاغری خود را نیز در آن می‌یابند.

 

ارزانلود بازدید : 19 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)


چگونه بدون کاهش وزن لاغرتر به نظر برسیمزمانی که می خواهید لاغرتر به نظر برسید و زمان کافی برای رژیم غذایی مناسب ندارید، با رعایت چند نکته ساده در ظاهر و لباس خود می توانید بهتر و لاغرتر به نظر برسید.
گام اول)
حجم موی خود را افزایش بدهید. نیازی نیست که موهای خود را افشان کنید، بلکه پری و حجم آن را افزایش بدهید. بهتر است از بستن موهای خود به شکل دم اسبی(ponytails) و کشیدن آن به سمت پشت خودداری کنید.
گام دوم)
با آرایش ماهرانه کاری کنید که چشم های شما بزرگتر به نظر برسد. جلب توجه به چشم ها باعث می شود تا از توجه به چانه و گونه های پر و چاق کاسته شود. از رژهای روشن و مات استفاده کنید.
گام سوم)
با کمک مواد برنزه یا نور آفتاب خود را برنزه کنید. پوست برنزه موجب می شود تا لاغرتر به نظر برسید.
گام چهارم)
لباس هایی بپوشید که شما را لاغرتر نشان می دهد. رنگهای تیره و راه های باریک عمودی به شما کمک می کند. دامن های کوتاه تا زانو و یقه هفت و وی شکل، همچنین لباس های لایه لایه و چند طبقه شما را لاغرتر و باریکتر نشان خواهد داد.
گام پنجم)
لباس زیر مناسب بپوشید. اطمینان حاصل کنید که لباس زیری با سایز مناسب پوشیده اید. یک لباس زیر آویزان موجب افزایش حجم میانه بدن شما می شود.
گام ششم)
کفش با پاشنه گوه ای و سه گوش انتخاب کنید، چون باعث می شود تا بلندتر و باریکتر به نظر برسید. علاوه بر این پاشنه های بلند، انحنای ماهیچه پای شما را برجسته تر نشان می دهد. اگر می خواهید که پاهای شما لاغرتر به نظر برسد، از استفاده کفش هایی که نوار و بند بر روی ساق پا دارند، خودداری کنید.
گام هفتم)
با وضعیت مناسب قدم بردارید. از عادت خمیده و دولا راه رفتن خلاص بشوید، در نتیجه فورا این احساس ایجاد می شود که وزن شما از آنچه که واقعا هست، کمتر است.

 

ارزانلود بازدید : 11 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 

درزیر به اصول کلی انتخاب و هماهنگ کردن لباس ها با یکدیگر می پردازیم:

- همواره لباسی را بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.
- پوشیدن لباسهای بزرگ تنها اندام شما را اغـراق آمـیـز تـر جـلوه داده و آنـها را پنهان نمیکند.
- بیشتر سعی کنید تنها در زمانی که کمر باریکی دارید از کمربند استفاده کنید.
- پارچـه هـای سـنگین مانـند پـشمـی، بافـتنی و چرمی شما را سنگین وزن تر جلوه میدهند.
- پارچه های سبک وزن مانند کتان، نخی شما را لاغرتر جلوه میدهند.
میکنند و رنگهای تیره شما را لاغرتر.رنگهای روشن شما را بزرگتر و حجیم تر.
- لباسهای بالا تنه و پایین تنه یکرنگ شما را لاغرتر جلوه میدهند.

- لباسهای بالا تنه و پایین تنه با رنگهای متفاوت شما را بلند قدتر میکند.
- لباسهای یقه بلند گردن را کوتاه تر میکند.
- گردن بند کوتاه نیز گردن را کوتاه تر میکند.
- روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان شـده باشد، قـد شما را بلندتر جلوه میدهد

لـبـاس بـا خطوط افقی شما را چاق تـر و بـا خـطـوط عمودی شما را لاغرتر جلوه میدهـد.

 

نکات ست کردن لباس برای خانم های قد بلند:

ـ از کمر بند پهن استفاده کنی.
ـ از دامن خیلی کوتاه و خیلی بلند پرهیز کنید.
ـ بهتر اسـت پـیـراهن خـود را داخـل شـلـوار و دامـن تــو بگذارید تا خط عمودی کمرتان نمایانتر گردد.
ـ لباس نقش دار و طرح خطوط افقی بپوشید.
ـ دامن بلند و یا دمپا گشاد بپوشید.
ـ لباسهای سر تا پا یکرنگ نپوشید.
ـ از گردنبند و گوشواره کوچک استفاده نکنید.
ـ کیف دستی کوچک حمل نکنید.
ـ شلوار راسته بپوشید.
ـ تاپ نپوشید.
ـ کـفش پاشنه بلند نپوشید و از کفـش انـدکـی لـژ دار استفاده کنید

 

● نکات ست کردن لباس برای خانم های قد کوتاه و ریز نقش:
ـ لباس با طرح راه راه افقی نپوشید.
ـ از لباس هـای رنگارنـگ، ملزومات بــزرگ و شلوار دمـپا گشاد و یا پاچه های تا شده استفاده کنید.
ـ دامن کوتاه با نقش و نگار بزرگ نپوشید.
ـ لبـاس هـای یـکرنـگ و شلوار راسـته و لباس تــنـگ و ملزومات کوچک استفاده کنید.
ـ خطوط عمودی و لباسهای یقه هفت بدن را کشیده تر میکنند.
ـ کفش کمی نوک تیز بپوشید.
ـ کفش پاشنه بلند بپوشید.
ـ از کمر بند باریک استفاده کنید.

● نکات ست کردن لباس برای خانم های چاق:
ـ لباسهای یکدست یکرنگ بپوشید.
ـ از کت و ژاکت بلند با دکمه های باز استفاده کنید.
ـ از روسری شالی استفاده کنید.
ـ گردنبند دراز شما را لاغر تر میکند.
ـ کفش پاشنه بلند بپوشید.
ـ لـبـاس یقه هفت و قلبی شکل، گـردن را کشیـده تـر میکند.
ـ ژاکت بلند بدون اپل بپوشید.
ـ لباسهای تیره رنگ بپوشی

 

 

ارزانلود بازدید : 24 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 

تحقیقات وسیع روی رژیم غذایی افراد نشان می‌دهد بیشتر افراد عادت دارند همه غذایی که در بشقاب‌شان ریخته می‌شود را بخورند. حتی اگر بیش از نیازشان برای رفع گرسنگی باشد. برای پرهیز از این موضوع محققان توصیه می‌کنند که همیشه ظروف کوچک‌تری را برای خانه خود خریداری کنید. ما به 226 گرم نوشیدنی، 170 گرم چای و 170 گرم آب‌میوه نیاز داریم بنابراین لازم است ظروف و یا لیوان خیلی بزرگ را برای منزل خریداری کنیم. البته در مورد بشقاب سالاد استثنا قائل شوید. سعی کنید ظرف‌های سالادی با قطر 17 تا 22 سانتی بخرید. مردم اغلب دوست دارند که بشقاب غذای‌شان را پر کنند بنابراین آنها هم ماکارونی یا برنجی که در بشقاب با قطری بین 25 تا 30 سانت است را می‌خورند. در حالی که این بشقاب با این اندازه اگر پر باشد برای 4 نفر کافی است.

ارزانلود بازدید : 12 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 


دوست پدرم همیشه می‌گوید همه میوه‌ها و سبزی‌ها خوب هستند و تا می‌توانیم باید از این نعمت‌های خدا استفاده کنیم...
او هر وقت گرسنه می‌شود، میوه می‌خورد، اهل خوردن شام نیست و ترجیح می‌دهد به‌جای یک بشقاب برنج و خورش، یک ظرف پر میوه بخورد. حتما شما هم کسانی را می‌شناسید که دوست دارند وزن کم کنند و برای لاغر شدن رژیم میوه و سبزی می‌گیرند مثلا صبح به‌ جای صبحانه، میوه می‌خورند یا شب وعده شام را حذف می‌کنند و به‌ جای آن یک بشقاب میوه میل می‌کنند اما برخلاف باور عموم، میوه‌ها هم چاق کننده‌اند و مصرف بیش از حد آنها مضر است.
_ میوه‌ها و سبزی‌ها با هم تفاوت دارند یا از نظر خصوصیات تغذیه‌ای دقیقا مانند هم هستند؟
مواد مغذی یکسانی دارند اما كاملا مشابه هم نیستند. به همین دلیل مصرف 3 واحد یا حتی بیشتر سبزی در روز توصیه می‌شود اما میزان مصرف میوه باید حدود 2 واحد در روز باشد. میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فیبر و آب هستند و تفاوت آنها در میزان قندشان است. سبزی‌ها قند بسیار پایینی دارند درحالی كه قند میوه‌ها قند ساده است، نه پیچیده.
_ پس میوه و سبزی‌ها هم کالری دارند
بله، میوه‌ها و سبزی‌ها انرژی دارند. البته كالری سبزی‌ها نصف میوه‌هاست. مثلا یك واحد میوه (مانند یك سیب كوچك) حدود 50 كیلو كالری انرژی دارد درحالی كه انرژی یك گوجه‌ فرنگی متوسط 20 تا 25 كیلوكالری است.
_ كالری میوه‌ها در مقایسه با سایر موادغذایی خیلی بالا نیست. پس چرا برای مصرف میوه هم محدودیت‌هایی وجود دارد؟
به دلیل قندهای ساده‌ای که دارند. مثلا اگر كسی بیش‌ازاندازه سیب، گلابی یا موز بخورد، گلوكز و فروكتوز موجود در آنها در طولانی‌مدت ترشح به موقع انسولین را مختل می‌كند و مقاومت بدن را به انسولین افزایش می‌دهد بنابراین ممكن است باعث ابتلا به چاقی یا بیماری دیابت شود.
اما بسیاری از افراد برای کم کردن وزن به‌جای شام، میوه می‌خورند. آیا این کار می‌تواند باعث بروز مشكل شود؟
انجام این كار هفته‌ای یكی، دو بار اشكالی ندارد اما نباید هر شب شام را حذف و به جای آن میوه مصرف كرد زیرا قند ساده میوه‌ها باعث بالارفتن قندخون و افزایش غلظت انسولین و بعد از آن پایین‌آمدن قندخون و گرسنگی بیشتر می‌شود. ضمنا كسانی كه به جای شام میوه می‌خورند، ممكن است یكی، دو ساعت بعد تصمیمشان عوض شود و به دلیل گرسنگی، شام مفصل‌تری بخورند.
_ چه ساعت‌هایی در روز بهترین زمان مصرف میوه است؟
نکته مهم این است كه با توجه به انرژی دریافتی‌، 2 تا 3 واحد میوه در روز دریافت كنیم. بهتر است صرف این 3 واحد میوه در ساعت‌های روز تقسیم شود یعنی هر 3 واحد در یك وعده خورده نشود تا قند ساده موجود در آنها در طولانی‌مدت مشكلی به وجود نیاورد.
_ احتمالا مبتلایان به دیابت باید در خوردن میوه‌ها بیشتر از دیگران، محتاط باشند.
بله، مبتلایان به دیابت باید میوه‌های خیلی شیرین را به اندازه مصرف کنند. میوه‌هایی مثل آلبالو و گیلاس خیلی قند خون را بالا نمی‌برند، توت‌فرنگی و كیوی تا حدی قند خون را بالا می‌برند اما سیب، گلابی، پرتقال، نارنگی، موز، هندوانه، طالبی و خربزه، آبدار و شیرین‌تر هستند. هر چه یك میوه آبدارتر و شیرین‌تر باشد، اندیس‌ گلایسمی آن بالاتر است چون وجود آب باعث جذب بیشتر قند می‌شود. بعد از آنکه اندیس‌گلایسمی محاسبه ‌شد، به فرد مبتلا به دیابت گفته می‌شود می‌تواند چه نوع میوه‌هایی استفاده كند. مثلا این بیماران می‌توانند بیشتر خیار، گیلاس و آلبالو بخورند و میوه‌هایی مثل سیب سبز و گلابی نه‌چندان رسیده یا لیمو و گریپ‌فروت را در حد متوسط میل کنند اما میوه‌هایی مثل هندوانه كه شاخص گلایسمی بالا دارد، باید در حد اعتدال مصرف شود.
_ دلیل بالا بودن کالری میوه‌ها فقط قند ساده آنهاست؟
بله، اغلب میوه‌ها، چربی و پروتئین ندارند و معمولا میوه‌هایی كه قند بیشتری دارند، پركالری‌ترند.
_ چه کسانی می‌توانند میوه بیشتری مصرف کنند و چه کسانی باید كمتر میوه بخورند؟
مقدار مصرف میوه در روز،‌ به میزان انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد بستگی دارد. برای یك آقای درشت اندام 3 تا 4 واحد میوه در روز توصیه می‌شود اما برای یك خانم ریزنقش شاید 2 واحد كافی باشد. البته نمی‌توان گفت هر فردی به چه میزان میوه نیاز دارد. افرادی كه مبتلا به دیابت هستند، باید در مصرف میوه‌های شیرین، آن هم در یك وعده دقت كنند.
_ چند میوه کم‌ کالری و پرکالری نام می‌برید؟
آلبالو، گیلاس، خیار و توت‌فرنگی میوه‌های كم‌كالری‌اند و خرما، انگور و موز رسیده جزو میوه‌های پركالری محسوب می‌شوند.

 

ارزانلود بازدید : 19 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 


1.کم کردن حجم غذا نه حذف آن

به جای رعایت رژیم هایی که شما را از مصرف خوراکی های متنوع منع می کنند، رژیم های بهتری را امتحان کنید. رژیمی که می گوید همیشه بخور اما کم بخور. با این رژیم باعث می شود تا بیشتر به این فکر کنید چه کار باید کرد نه اینکه چه کاری را انجام ندهید. این روند به تدریج باعث ایجاد عادت های خوب غذایی می شود. پس از مدتی، متوجه می شوید که غذاها و نوشیدنی های سالم مصرف می کنید و به خوراکی های مضر علاقه ای ندارید.

2.مصرف یک سیب در هر روز

برای اینکه کمتر بیمار شوید و اضافه وزن هم پیدا نکنید، توصیه می کنیم هر روز یک عدد سیب میل کنید. سیب مملو از نوعی فیبر مفید به نام پکتین است که روند هضم غذا را کاهش می دهد و باعث می شود تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

 

ارزانلود بازدید : 18 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 


1.مصرف روزانه روغن برزک

برای کاهش سریع وزن خود می توانید روزانه دو قاشق غذاخوری روغن برزک به غذای خود اضافه کنید. روغن برزک مملو از فیبر است که باعث می شود تا احساس سیر بودن داشتن باشید.

2.شیر غیرلبنی را جایگزین شیر لبنی کنید

شیرهای چرب که از گاو تهیه می شود بیشتر برای رشد کودکان و نوزادان لازم است. بزرگسالان به لاکتوز و هورمون های رشد نیازی ندرند. به جای شیرهای معمولی، شیر سویا مصرف کنید.

 

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از فروشگاه ارزانلود راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 132
  • بازدید کلی : 5,587