loading...
ارزانلود:لاغری و خوش فرم شدن در خانه
ارزانلود بازدید : 23 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

چه بخوريم تا لاغر شويم؟

این‌كه چه بخوریم تا لاغر شویم، یكی از سوالات مورد علاقه افراد چاق است، در حالی كه شاید بهتر آن است كه بپرسند چه نخورند تا لاغر شوند؟ ولی از آنجا كه غذا یك عشق پنهان برای آنان است راه حل لاغری خود را نیز در آن می‌یابند.

ارزانلود بازدید : 14 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

چگونه لاغر شويم؟ اگر تصميم به لاغر شدن و كاهش وزن گرفته‌ايد و از وضعيت فعلي خود راضي نيستيد، مطمئن باشيد يك رژيم غذايي سخت و شديد يا انجام تمرينات ورزشي سنگين راه‌حل مناسبي نخواهد بود. نكته‌اي كه هيچگاه نبايد فراموش كنيم اين است كه بدن انسان فقط تغييرات آهسته و مستمر را مي‌پذيرد.

ارزانلود بازدید : 17 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان
چگونه بعد از زایمان وزن خود را کاهش دهیم؟

هالیوود اخیرا شاهد مادر شدن ستارگان بسیاری بوده است ؛ ستارگانی که بعد از زایمان بسرعت به وزن سابق و اندام گذشته شان برگشته اند.
نکته جالب اینجاست که این مادران بعد از زایمان تمام وزنی را که در مدت بارداری اضافه کرده بودند را از دست می دهند. در این مقاله راز موفقیت این ستارگان را از زبان خودشان می خوانیم.

* جسیکا آلبا
 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان
 
این هنرپیشه جوان در نظرسنجی سال 2007 جذاب ترین زن جهان شناخته شد . جسیکا آلبا سال گذشته دختر خود "هونور ماری" را بدنیا آورد. در طی دوران بارداری 25 پوند(حدود 12.5 کیلوگرم) به وزنش اضافه شد ولی به گفته خودش هیچ وقت احساس جذابیت کمتری نمی کرد و مطمئن بود که تمام وزن اضافی اش را کاهش خواهد داد. او می گفت که در دوران بارداری اش عاشق غذا شده بود اما ناگهان به  خود آمده و سعی کرده که در رژیم غذایی اش از میوه و سبزیجات استفاده کند.

شاید از خودتان می پرسید او چگونه توانست وزنش را کاهش دهد؟
او به خبرنگار مجله "elle" می گوید "رمز موفقیت من ؛ یک کمربند پلاستیکی" . تنها شش هفته بعد از بدنیا آمدن دخترم ، شکمم مانند ورزشکاران شده بود. یکی از دوستانم به من توصیه کرد که یک کمربند پلاستیکی به کمرم ببندم و تمرینات ورزشی انجام دهم.

بعد از آن دوران در یک کلاس ورزشی ثبت نام کردم و به طور مرتب در کلاس هایم شرکت می کردم.
در کنار شرکت در کلاس های ورزشی ، این ستاره یک مربی خصوصی استخدام کرد تا شش روز در هفته او را تمرین دهد تا بتواند به شکل گذشته اش دست یابد.

دیگر ستارگانی که بعد از بارداری تمام وزن اضافه شان را کاهش دادند عبارتند از :
 
* اشلی سیمپسون
 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان

اشلی در دوران بارداری اش 30 پوند (15 کیلوگرم) وزن اضافه کرده بود و به گفته خودش هیچ وقت نگران این نبوده که بعد از زایمان با اندامش چکار کند.وی می گوید:  حمل کردن یک بچه با خود ، یکی از بهترین ، احساسی ترین و هیجان انگیزترین دورانی بوده که تا بحال در زندگی ام داشتم.اضافه وزن و سایز شلوارهایم آخرین چیزی بود که در آن دوران نگرانش بودم.آن موقع تنها نگرانی ام این بود که دوران بارداری خوبی داشته باشم و نوزاد سالمی بدنیا بیاورم.

بعد از دوران بارداری اش ، اشلی "جکی کلر" را به مدت سی روز استخدام کرد تا به طور خصوصی او را تمرین دهد تا وزن اضافه اش را کاهش دهد.
 

* هالی بری
 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان

برنده اسکار و بازیگر جذاب هالیوود حتی در دوران بارداری اش هم دست از تمرینات ورزشی و یوگا و شنا بر نمیداشت. شش هفته بعد از بدنیا آوردن دخترش نالا ، اندامی بی عیب و نقص داشت. او نیز "رومانا براگانزا" را به صورت خصوصی استخدام کرد تا وی را تمرین دهد. او در جلسات خصوصی اش هالی را وادار می کرد تا از پله ها بالا و پایین برود و کیت بوکسینگ کار کند.
 

* هایدی کلوم
 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان

این سوپر مدل خوش اندام می گوید من در دوران بارداری ام 48 پوند(24 کیلوگرم) اضافه وزن داشتم. اما این مانکن جذاب تنها 7 هفته بعد از بدنیا آوردن فرزندش ، در شوی Victoria s secret‌شرکت کرد. او نیز مانند تمام ستارگان مشهور ، یک مربی خصوصی استخدام کرد.(عکس بالا مربوط به فشن شوی ویکتوریا سکرت است که هایدی در آن شرکت داشته)  او از یک رژیم غذایی نیز کمک گرفت ، به این صورت که هر سه ساعت یک بار یک وعده کوچک غذایی میل می کرد و به این ترتیب توانست از شر تمام 48 پوند اضافی دوران بارداریش خلاص شود.
ارزانلود بازدید : 13 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)


نازنين، 40سالش شده بود اما لاغر شدن هنوز برايش يك رؤيا بود.
تمام سال گذشته را سعي كرده بود. اگرچه با زحمت زياد، 10كيلويي لاغر شده بود ولي هنوز تا رسيدن به وزن ايدئال‌اش بايد 10كيلوي ديگر لاغر مي‌شد.

دوستش به او پيشنهاد كرد از قرص‌هاي لاغري- كه تازگي‌ها خيلي بر سر زبان‌ها افتاده- استفاده كند.

نازنين- كه يك سال رژيم گرفته بود و ديگر خسته شده بود- از اين فكر خوش‌اش آمد. به نظر مي‌رسيد با خوردن قرص، مي‌توان بدون زحمت و سريع لاغر شد.ديگر لازم نبود از خوردن شيريني‌هاي خوشمزه و بستني مورد علاقه‌اش چشم‌پوشي كند.

دلش لك زده بود براي ته‌ديگ‌هاي سيب‌زميني چرب و چيلي! چرا زودتر به فكرش نيفتاده بود؟ گيريم مجبور شود بالاي اين قرص‌ها پول زيادي بدهد، به لاغر شدن‌اش كه مي‌ارزد.

روز بعد، نازنين به پيشنهاد دوستش يك نوع از اين قرص‌ها را تهيه و مصرف آن را شروع كرد. فكر مي‌كنيد بالاخره نازنين به آرزويش رسيد؟

متاسفانه اين باور غلط در جامعه رواج پيدا كرده كه داروهاي لاغركننده، يك شبه و بدون نياز به رژيم غذايي، روياي لاغري را به حقيقت نزديك مي‌كنند.

حالا بگذريم از عوارض اين داروها كه اگر در درازمدت استفاده شوند ممكن است خطرآفرين باشد؛ بنابراين بهتر است يادتان نرود كه بيشتر داروهاى ضدچاقی تنها براى مصرف موقت ساخته شده‌اند و بيشترين تاثير خود را هنگامي نشان مى‌دهند كه مصرف آنها با تغيير در ساير شيوه‌هاى زندگى همراه باشد.

در صورتی که سایر روش‌های کاهش وزن برايتان موفقيت‌آميز نباشد، شاخص توده بدنی (BMI) به‌عنوان معیار چاقی در شما بالاتر از 24 باشد، دچار عوارض پزشکی چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا یا قطع تنفس هنگام خواب باشید، ممکن است پزشك برايتان دارو تجويز كند.

آيا قرص معجزه مي‌كند؟

در حال حاضر، تنها 2نوع دارو برای کاهش وزن به‌وسیله «سازمان غذا و داروی آمریکا» مورد تأیید قرار گرفته‌اند؛ سیبوترامین و زنيكال.

سيبوترامين يا (Meridia) با تغییر مواد شیمیایی در مغز، باعث كاهش اشتهاي شما می‌شود.اين دارو با تحریك تولید هورمون‌هاى سروتونین و سایر كاتكولامین‌ها و تاثیر آنها بر مركز اشتها در مغز باعث كاهش اشتها مى‌شود.

بررسی‌ها نشان داده که مصرف‌کنندگان سیبوترامین بعد از يك سال تنها 5كيلو بيشتر از كساني كه رژيم كم‌كالري و دارونما مصرف كرده‌اند، لاغر شده‌اند.

افزایش فشار خون و ضربان قلب، سردرد، خشکی دهان، یبوست و بی‌خوابی عوارضي است كه اين دارو دارد ولي رژيم كم‌كالري اين مشكلات را ندارد و مصرف بي‌رويه اين داروممكن است موجب سكته قلبي يا مغزي شود.

وقتي چربي جذب نمي‌شود

ارلیستات (Xenical) از جذب چربی در روده شما جلوگیری می‌کند و چربی جذب‌نشده با مدفوع خارج می‌شود. لازم است بدانيد فقط ۳۰ درصد جذب چربى‌هاى خورده شده توسط این دارو مهار مى‌شود و به همین دليل است كه معمولا درمان چاقى با اين دارو به علت نا‌آگاهى كافى بیماران به شكست مى‌انجامد.

بنابراين از اين دارو انتظار معجزه نداشته باشيد چون میانگین کاهش وزن با آن در حد متوسطی است؛ یعنی حدود 3کیلوگرم پس از یک سال.

عوارض جانبی این دارو شامل اسهال حاوي چربی و كمبود ويتامين‌هاي محلول در چربي است چون ارلیستات مانع جذب ويتامين‌هاي محلول در چربي (مانند A، D و‌‌E) مي‌شود.


بدين ترتيب با خوردن اين قرص، نياز به مصرف مكمل ويتامين پيدا مي‌كنيد؛به‌علاوه خانم‌هاي شيرده، باردار و بچه‌ها بايد از مصرف اين دارو خودداري كنند.

جالب است بدانيد دوز پایین‌تر این دارو با نام Alli در آمریکا بدون نسخه فروخته می‌شود و به عنوان مکمل رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شكم پركن‌ها

دسته دیگرى از داروها هستند كه به عنوان حجم‌دهنده سیستم گوارش- به‌خصوص معده- عمل مى‌كنند؛ يعني با پر كردن معده و اشغال حجمي از آن، مانع گرسنگي مى‌شوند (مثل آگارآگار).

این گروه به عنوان داروي موثر در درمان چاقى محسوب نمي‌شوند. البته به‌تازگي محققان ايتاليايي هم با استفاده از سلولز، نوعي هيدروژل گرد مانند ساخته‌اند كه وقتي با يک ليوان آب خورده مي‌شود، در معده باد مي‌کند و به فرد احساس پري معده دست مي‌دهد؛ احساسي که به مغز اين پيام را مخابره مي‌کند که «تو سيري و نيازي به غذا نداري!».

البته اين دارو بايد نيم‌ساعت تا يک ساعت قبل از صرف غذا خورده شود تا بتواند جلوي پرخوري‌هاي بي‌مورد را بگيرد. بعد از حدود 5 تا 6 ساعت، اين دارو از دستگاه گوارش انسان خارج مي‌شود.

سقوطي به تمام معنا

اگر تاريخچه داروهاي ضدچاقي را مرور كنيم، مي‌بينيم در اين فهرست، داروهاي متعددي بوده‌اند كه به علت عوارض ناگوارشان از رده خارج شده‌اند؛ مثلا در سال‌هاي دهه1890 داروهايي با اثر بر تيروئيد مصرف مي‌شد كه كاهش وزن حاصل از آن، بيشتر مربوط به از دست رفتن بافت عضلاني ‌بود.

بعد‌ها متوجه شدند كه اين عصاره تيروئيد خطر پوكي استخوان را زياد كرده و مي‌تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب و درد قفسه سينه شده و حتي موجب مرگ ناگهاني شود.

در سال ۱۹۹۶ سازمان غذا و داروى آمريكا مصرف دكس فن فلورامين را با نام تجارتى REDEX تاييد كرد.

مطابق بررسى‌هاى انجام‌شده خطرات اين سه دارو شامل فشار خون اوليه ريوى، بيمارى دريچه‌اى قلب و مسموميت عصبى است.

با توجه به اين بررسى و بررسى‌هاى بعدى- كه نشان مى‌داد يك‌سوم مصرف‌كنندگان دكس فن فلورامين و فن فلورامين مبتلا به بيمارى دريچه‌اى قلب شده‌اند- سازمان غذا و داروى آمريكا ممانعت از فروش اين داروها را خواستار شد و شركت‌هاى داروسازى، دكس فن فلورامين و فن فلورامين را در سال ۱۹۹۷ از بازار ايالات متحده خارج كردند.

گروهي ادعا مي‌كنند مصرف داروهاي گياهي- كه عمدتا سوخت و ساز چربي را زياد مي‌كنند- مي‌تواند بدون عوارض، باعث كاهش وزن شود اما صرف طبيعي بودن، به معناي بدون عارضه بودن نيست.

متخصص تغذيه- دكتر مسعود كيمياگر- معتقد است اشکال كار در اين است كه اينها تنها چربي‌هاي اضافه را نمي‌سوزانند بلكه چربي‌هاي مفيد بدن را هم از بين مي‌برند.

فراموش نكنيم كه راه اصلي براي لاغرشدن، ورزش منظم و رژيم غذايي مناسب با محدود كردن كالري و استفاده از سبزيجات و ميوه‌‌هاست.

ارزانلود بازدید : 77 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)


رژیم غذایی صحیح، راز لاغری ؛ چاق ها حتماً بخواننداین روزها در کشور ما، بحث رژیم گرفتن و رژیم درمانی بسیار رایج و حتی مد شده است.
حتماً شما هم در اطرافتان دوستان و آشنایان بسیاری را می بینید که از اضافه وزن خود نگران بوده و به هر دری می زنند و به هر سختی تن در می دهند تا به وزن مطلوبشان دست پیدا کنند، شاید هم خود شما یکی از این افراد چاق باشید. پس در این صورت حتماً یکی از آگهیهای فراوان تبلیغاتی مؤسسات لاغری را در جراید خوانده اید و حتی ممکن است خودتان هم یکی از مشتریهای پر و پا قرص این مؤسسات باشید. اما باید بدانید که برنامه ها و رژیمهای غذایی بسیاری از این مؤسسات غیرعلمی و اشتباه بوده و نه تنها تأثیری در لاغرشدن ندارند، بلکه حتی در برخی موارد ضررهای غیرقابل جبرانی به جسم و روح مشتریانشان وارد می کنند. با تمام این توضیحات، فکر می کنید راه حل چیست؟ چگونه می توان بدون استفاده از این روشهای غلط وزن مناسب را به دست آورد؟ در این مطلب سعی شده است تا با استفاده از روشهای علمی یک رژیم غذایی مناسب به افرادی که از اضافه وزن و یا حتی کمبود وزن خود نگران هستند، ارایه شود:
باید توجه داشت که مهمترین مسأله در یک رژیم غذایی صحیح داشتن یک برنامه غذایی مناسب است. امروزه متخصصان علم تغذیه، روش جدیدی را به نام هرم راهنمای غذایی در جهت تنظیم یک رژیم صحیح غذایی پیشنهاد کرده اند.
● اما این هرم راهنمای غذایی چیست؟
این راهنما، ما را در جهت خوردن موادغذایی مختلف و مغذی به منظور حفظ سلامتی و داشتن وزن مناسب راهنمایی می کند. شکل هرم به نحوی است که قسمت پایه آن(پایین هرم) شامل انواع نانها(سنگک، تافتون، بربری و نانهای سفید)، غلات و فرآورده های آنها(برنج، ماکارونی، انواع رشته ها، غلات آماده خوردن، گندم شاهدانه و ...) به میزان ۶ تا ۱۱ واحد است، گروه بعدی به ترتیب سبزیها(۳ تا ۵واحد) و سپس میوه ها(۲ تا ۴ واحد) هستند که مواد مغذی زیاد و بسیار مهمی را از نظر سلامتی تأمین می کنند. گروه گوشتها مانند مرغ، ماهی، گوشت قرمز، انواع حبوبات، تخم مرغ و آجیل(۲ تا ۳واحد) و گروه لبنیات مانند شیر، ماست، پنیر، دوغ و کشک(۲ تا ۳واحد) نیز منابع بسیار مهم پروتئینها، ویتامینها و مواد مغذی هستند که طبقات بالاتر هرم را به خود اختصاص داده اند.
چربیها، روغنها و شیرینیها مثلت کوچکی را در بالای هرم اشغال کرده اند.
● خصوصیات هرم
شکل هرم نشان می دهد که قسمت عمده غذای مصرفی ما باید از سه ردیف پایین هرم باشد.
هر کدام از این سه ردیف(پنج گروه یا خانه اصلی) مقداری از مواد مغذی را که بدن ما به آن احتیاج دارد، فراهم می کند. برای سلامتی به همه گروههای غذایی نیاز داریم. غذاهایی که در این ۵ گروه قرار دارند نمی توانند با غذاهای گروههای دیگر جانشین شوند. به طور مثال سبزیجات را نمی توان با گروه شیر عوض کرد؛ ولی غذاهای داخل یک گروه را می توانیم به جای هم مصرف کنیم. مثلاً درگروه شیر و لبنیات می توان به جای شیر از ماست یا پنیر استفاده کرد. یا در گروه گوشت می توان از حبوبات(بنشن) به جای گوشت استفاده کنیم. برای تأمین فیبر و انرژی موردنیاز قسمت پایه هرم یعنی گروه نان و غلات را باید بیشتر از گروههای دیگر به مقدار مناسب مصرف کنیم. گروه گوشتها و لبنیات در مقایسه با گروههای دیگر باید در حجم کمتری مصرف شوند؛ زیرا این غذاها چربی فراوانی دارند. چربیها، روغنها و شیرینیها به عنوان یک گروه غذایی اصلی توصیه نمی شوند و برای سلامت موردنیاز نیستند.
● شرح گروههای غذایی هرم
▪ گروه نان و غلات:
شامل غلات کامل(گندم، جو، جودوسر، ارزن و ...)، برنج و انواع ماکارونی(لازانیا، رشته فرنگی، رشته پلویی و رشته آش) است. این گروه کربوهیدرات(نشاسته) و فیبر به علاوه ویتامینهای گروه "ب"، آهن، پروتئین و منیزیم را تأمین می کند و توصیه شده است که روزانه بین ۶ تا ۱۱ واحد آن مصرف شود شامل:یک واحد از نان برابر یک برش نان(تافتون، سنگک و بربری) به اندازه یک کف دست(بدون انگشتان) برابر ۳۰ گرم( برای نان لواش در حد کف دست)، یک واحد از غلات آماده خوردن برابر ۳۰ گرم یا ۱۲ لیوان و یک واحد بیسکوییت ساده کوچک برابر ۳ تا ۴ عدد بیسکوییت کوچک. البته باید توجه داشت که استفاده از غلات و نانهای سبوس دار بهتر و مفیدتر است. گروه سبزیها:این گروه اهمیت زیادی دارد. زیرا فیبر، ویتامین آ، ویتامین ث، فولات، پتاسیم و منیزیم را تأمین می کند بدون این که چربی و کلسترول را شامل شود. سبزیهای سبز تیره بیشتر دارای مواد مغذی فوق هستند. سبزیهای زرد و نارنجی رنگ بیشتر از نظر ویتامینهای آ(آنتی اکسیدانها)، پتاسیم و فیبر اهمیت دارند. از این گروه، روزانه بین ۳ تا ۵ واحد توصیه می شود که یک واحد برابر یک لیوان است. البته برای سبزیهای خام برگدار مانند اسفناج و کاهو یک واحد برابر یک دوم لیوان، برای سبزیهای پخته یا خام خرد شده مانند هویج خرده شده و قارچ پخته شده نیز یک دوم لیوان و برای عصاره یا آب سبزیها یک واحد برابر سه چهارم لیوان است. برای مثال یک عدد گوجه فرنگی متوسط برابر یک واحد سبزی است، یا یک عدد سیب زمینی متوسط پخته شده و یا ۱۰ خلال سیب زمینی سرخ شده برابر یک واحد سبزی است. گروه میوه ها:این گروه فیبر، ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم را تأمین می کند و فاقد سدیم، چربی و کلسترول هستند. میزان توصیه شده این گروه روزانه بین ۴ ،۲ واحد است. یک عدد میوه متوسط مانند سیب، پرتقال، هلو، لیموشیرین، موز و ...، یا نصف لیوان میوه بزرگ مانند گریپ فروت، یک برش هندوانه، یک چهارم طالبی، سه چهارم لیوان آب میوه، نصف لیوان توت(یا میوه های ریز مانند انگور و انار)، نصف لیوان کمپوت یا میوه های پخته شده یا قطعه قطعه شده، ۲۵ درصد خشکبار(انواع برگه، کشمش، توت، انجیر خشک و ...) می باشد. هرم راهنمای غذایی بر مصرف بیشتر غلات، میوه ها و سبزیها در مقادیر مناسب تأکید دارد و مصرف کمتر گوشتها و محصولات حیوانی را در مقایسه با غلات، میوه ها و سبزیها مطرح می کند. این طراحی می تواند به گیاه خواران برای انتخاب رژیم مناسب کمک کند و همچنین عموم مردم را تشویق می کند تا موادغذایی گیاهی را بیشتر مصرف کنند. گروه گوشت:شامل ماکیان، ماهی، تخم مرغ، حبوبات و آجیل می باشد. اهمیت این گروه بیشتر برای تأمین پروتئین، فسفر، ویتامین ۶- ب، ویتامین ۱۲،ب، روی، منیزیم، آهن و نیاسین است. از این گروه روزانه ۲ تا ۳ واحد توصیه می شود. یک واحد این گروه برابر ۶۰ تا ۹۰گرم گوشت قرمز، ماکیان و یا ماهی پخته شده، یک لیوان حبوبات پخته شده، دو عدد تخم مرغ یا ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی است. ۳،به طور کلی غذاهایی که منشأ حیوانی دارند(لبنیات و گوشتها) نسبت به منابع گیاهی چربی بیشتری دارند. مصرف زیاد چربیهای حیوانی مقدار کلسترول خون را بالا می برد.
کلسترول بالای خون یکی از علتهای ابتلا به بیماریهای غیرواگیر است. بنابراین سعی کنیم از انواع گوشتهای کم چرب استفاده کنیم. همچنین از روشهای پخت مانند آب پز یا کبابی استفاده نماییم تا چربی اضافه شده به غذا کمتر شود. گروه لبنیات:شامل شیر، ماست، پنیر، کشک و ... می باشد. غذاهای این گروه، بهترین منبع کلسیم هستند. همچنین این گروه از غذاها ویتامین ب ،۱۲، ب۲، و پروتئین موردنیاز بدن را تأمین می کنند. مقدار توصیه شده این گروه، روزانه بین ۲ تا ۳واحد است که برای نوجوانان و جوانان و زنان باردار، شیرده و یائسه، ۳واحد در روز و برای زنان باردار و شیرده زیر ۲۰ سال ۴ واحد یا بیشتر در روز توصیه شده است. یک واحد این گروه برابر یک لیوان شیر یا ماست و یا ۴۵گرم پنیر معمولی است. کودکان زیر ۵سال بهتر است از ماست کامل یا پرچرب استفاده کنند. افراد بزرگسال و بالغ بهتر است از فرآورده های لبنی یعنی شیر و ماست کم چرب یا بدون چربی استفاده کنند، زیرا چربیهای موجود در شیر و فرآورده های لبنی بیشتر از نوع چربیهایی هستند که کلسترول خون را بالا می برند.
▪ چربیها، روغنها و شیرینیها:
این دسته از غذاها فقط مثلث کوچکی را در بالای هرم اشغال کرده اند و این بدان معنی است که باید آنها را به مقدار کم مصرف کرد. این نوع غذاها را به عنوان یک گروه غذایی اصلی توصیه نکرده اند، بنابراین مصرف آنها اختیاری است زیرا برای ارتقای سلامت موردنیاز نیستند و فقط کالری تولید می کنند و برای طعم دهندگی استفاده می شوند. جالب است بدانید که ادویه ها، قهوه، چای و نوشابه های گازدار در هرم جایی ندارند، زیرا مواد مغزی ندارند ولی باعث طعم بهتر و لذیذ شدن غذاها می شوند و همچنین بعضی از آنها مانند چای دارای ترکیبات سلامتی بخش نیز هستند.
غذاهای غنی از چربی شامل کره، مارگارین، انواع سسها، روغنها، مایونز، خامه، پنیر خامه ای، سرشیر و چیپس سیب زمینی هستند. غذاهای غنی از شکر عبارتند از آب نبات، شکلات، شیرینیها، کیک، نوشابه های گازدار، شربتها، ژله، انواع دسر، مرباها، شکر و عسل.
● چند نکته جالب در مورد هرم راهنمای غذایی
▪ به کودکان باید حداقل واحدهای گروههای غذایی را داد. کودکان باید هر روز ۲ لیوان شیر مصرف کنند.
▪ زنان باردار و شیرده برای تأمین نیازهای بیشتر انرژی، ویتامین و املاح به واحدهای زیادتری از میوه، سبزیها، گوشتها، لبنیات و نان و غلات احتیاج دارند.
▪ بنشنها یا حبوبات مانند باقلای خشک، نخود فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، لپه و ... هم در گروه سبزیها و هم در گروه گوشتها قرار دارند، زیرا دارای پروتئین، ویتامینها و موادمعدنی هستند
▪در هر وعده غذایی باید بکوشیم تا دست کم از سه گروه موادغذیی مختلف استفاده کنیم.
برای مثال در ساندویچ تخم مرغ که دارای نان، کاهو، گوجه فرنگی و تخم مرغ است، از سه گروه گوشتها، سبزی و نان و غلات استفاده شده است. ،برای میان وعده ها(وعده های بین صبحانه، ناهار و شام) بهتر است از یک واحد میوه و یا یک لیوان شیر به همراه غلات آماده خوردن و یا مخلوط ماست و میوه استفاده شود.
● تنظیم یک برنامه غذایی با کمک هرم راهنمای غذایی
هرم راهنمای غذایی به ما کمک می کند تا بتوانیم غذای یک روز خود را براساس واحدهای موردنیاز از هر گروه طراحی یا تنظیم کنیم. با استفاده صحیح و عاقلانه و داشتن آگاهی در مورد میزان انرژی مواد مغذی در غذاها، می توانیم به اهداف یک برنامه غذایی متعادل و متنوع دست یابیم. به کودکان ۲ تا ۶ سال، زنان و بعضی بزرگسالان توصیه می شود روزانه ۶ واحد از گروه نان و غلات، ۳واحد از سبزیها، ۲واحد از میوه ها، ۲واحد از گوشتها استفاده کنند.
کودکان بالاتر از ۶سال، دختران نوجوان، زنان فعال و اغلب مردان به ۹واحد از گروه نان و غلات، ۴واحد از سبزیها، ۴واحد از میوه ها و ۲واحد از گوشتها نیاز دارند. پسران نوجوان و مردان فعال هم باید روزانه ۱۱واحد از گروه نان و غلات، ۵واحد از سبزیها، ۴واحد از میوه ها و ۳واحد از گوشتها استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۸سال و بزرگسالان بالای ۵۰سال به ۳واحد شیر در روز نیاز دارند. بقیه افراد هم باید روزانه حداقل ۲ تا۳واحد شیر مصرف کنند.
● کلام آخر
باید توجه داشت که تغذیه مناسب تنها یکی از جنبه های دستیابی به وزن مطلوب است.اما نکات زیر هم از مسایل مهمی هستند که باید برای لاغر شدن به آنها توجه کنید: ،روزانه حداقل ۳۰دقیقه فعالیت بدنی(مانند پیاده روی تند) داشته باشید. ۲،روش غذا خوردن خود را تغییر دهید. یعنی آهسته غذا بخورید، لقمه های کوچک در دهان بگذارید و خوب آن را بجوید، ضمن این که هر وعده غذای خود را در زمان و وقت مشخصی صرف کنید.زیرا اگر غذا به خوبی جویده و خرد نشود، در هضم و جذب موادغذایی اختلال ایجاد شده و موجب سنگینی، احساس پری، دل درد و ناراحتیهای گوارشی می شود. ،چربی مصرفی خود را کم کنید. این کار به روشهای مختلفی انجام می پذیرد؛ ابتدا باید مقدار روغنی که به غذایتان اضافه می کنید، کم نمایید(غذا را به شکل بخارپز یا آب پز تهیه کنید تا روغن کمتری مصرف شود) و از گوشتهای کم چربی استفاده کنید. چربی قابل مشاهده گوشت قرمز و پوست مرغ را جدا کنید. ،مرغ و ماهی بیشتری مصرف کنید(حداقل هفته ای دوبار ماهی یا تن ماهی کم نمک) ،از لبنیات کم چربی و یا بدون چربی استفاده کنید. ،از تنقلات شور، بسیار شیرین، پر چرب خامه ای یا رنگهای افزودنی پرهیز کنید.(مانند چیپس، پفک، انواع شیرینها و دسرهای خامه ای پرچرب، انواع نوشابه های گازدار رنگی و بستنیهای پرچرب) ،از غذاهای پرچرب و سرخ شده مانند آبگوشت، کله پاچه، سیرابی، شیردان، جگر، پیتزا، همبرگرهای آماده و ساندویچهای فوری خیابانی مانند انواع سوسیس و کالباس به دفعات کمتری مصرف کنید.

ارزانلود بازدید : 22 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 

ایراد بزرگ اغلب رژیم غذائی، سخت بودن آنهاست که غیر عملی شان می کند. با در پیش گرفتن راه های کوچک و عملی، سریعتر و بهتر به هدف نزدیک می شوید

 

 

الان وقت آن رسیده که به خود بیائید و چنان چه تصمیم دارید لاغر شوید، فکری اساسی کنید. به نظر می آید دنبال کردن رژیم غذائی منظم و ورزش های روزانه کار ساده ای نیست و تنها به چند روز اول برنامه رژیم اختصاص دارد. در ضمن شروع یک رژیم غذائی مناسب کار راحتی نیست و پشت کار و انگیزه بسیار می خواهد. اما بهترین راه برای شروع این رژیم های سخت چیست؟ مطمئن ترین راه برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب این است که رژیم خود را با تغییرات کوچکی در برنام غذائی تان شروع کنید و یک دفعه سراغ رژیم های سخت و طاقت فرسا نروید. مثلاً می توانید برای شروع به جای استفاده از شیر پرچرب از شیر کم چرب استفاده کنید همین اقدام ساده تحول بزرگی در برنامه غذائی شما به وجود می آورد. تغییرات کوچک بسیاری وجود دارد که منجر به کاهش وزن چشم گیری می شود.

 

این جا ۲۵ شیوه ساده برای شما گفته شده است: شما می توانید ۵ تا از راحت ترین و مناسب ترین آن ها را برای شروع انتخاب کنید و پس از پایان هفته اول ۵ تای دیگر را به آن اضافه کنید و همین طور پیش بروید. همه رژیم ها در مورد تمام افراد کارساز نیستند! پس این شما هستید که باید ببینید کدام یک از این شیوه ها برای شما مناسب است!

 

● برنامه رژیم غذائی

 

معمولاً بهترین چیزها در ابعاد و بسته بندی های کوچک عرضه می شوند. این جا به ترفندی ساده اشاره می کنیم: شما می توانید غذاهای پرکالری مانند پنیر و شکلات را به ابعاد کوچک تر تقسیم کنید. مطمئناً هنگام مصرف که به سراغ آنها می روید کمتر می خورید چرا که در این موقع تعداد مطرح است.

 

خوردن سس و خامه را به طور کامل کنار نگذارید. اگر از خوردن انواع سس ها و خامه لذت می برید آن را به طور کامل از برنامه غذائی تان حذف نکنید. تنها به جای استفاده از نوع پرچرب آن ها سراغ محصولات کم چرب بروید.

 

خود را به نوشیدن آب عادت دهید. به جای خوردن تنقلات پرچرب و پرکالری بین وعده های اصلی غذا به سراغ نوشیدن آب بروید. نوشیدن آب نه تنها به سلامتی بدن کمک می کند بلکه برای لاغری دور کمر نیز مؤثر است. پس نوشیدن آب را فراموش نکنید.

 

از خوردن سوپ های پرچرب خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ آن را در یخچال بگذاردی تا خنک شود در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع می شود و شما می توانید چربی آن را با قاشق گرفته و کنار بگذارید.

 

مراقب خوردنتان در رستوران ها باشید! در رستوران هائی که می دانید غذاهای آن پرحجم است بهتر است به گارسن بگوئید قبل از آوردن غذای شما، نیمی از آن را در ظرف یک بار مصرف بگذارد تا آن را برای وعده دیگری مصرف کنید. در این صورت شما می توانید حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید.

 

به هوس هایتان بهاء دهید! چنان چه هوس خوردن چیزی شیرین می کنید از خوردن آن هراس نداشته باشید بلکه آن را با میل و رغبت بخورید. البته بهتر است سراغ خوردنی های سالم تر مثلاً میوه بروید.

 

رژیم سبزیجات و میوه را کم کم شروع کنید! اگر قبلاً سبزیجات و میوه در برنامه غذائی تان چندان جائی نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادیر کم آغاز کنید.

 

آنها را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

 

حواستان به خوردن غذاهای پرچرب باشد! به دنبال راه ساده ای برای تشخیص دادن غذاهای پرچرب هستید؟ پس قبل از مصرف خوردنی ها به میزان کالری و فیبر موجود در آن توجه کنید.

 

هنگام خوردن مشغول انجام کارهای دیگر نشوید و تمام حواستان را معطوف خوردن کنید! چنان چه هنگام غذا خوردن مشغول خواندن کتاب یا نگاه کردن به تلویزیون شوید متوجه میزان غذائی که خوردید نمی شوید. در ضمن لذت کافی از غذا خوردن نمی برید. از این به بعد هر وقت می خواهید غذا بخورید صرفاً غذا بخورید و انجام کار دیگری را با آن همراه نکنید. غذایتان را آرام و با نهایت لذت بخورید. لقمه های خود را کامل بجوید. در صورتی که غذایتان را با آرامش بیشتری بخورید تا ناخودآگاه حجم غذایتان کاهش می یابد.

 

خوردنی و غذاهای جدید را امتحان کنید! تنوع خوردنی ها و غذاهایتان را بیشتر کنید. شاید این تنوع تأثیر به سزائی در رژیم غذائی تان بگذارد.

 

در هر وعده غذائی سعی کنید اندکی از غذایتان را در ظرف بگذارید. ببینید هنوز تمایلی به خوردن آن دارید یا نه!

 

مطمئن شوید حجم غذایتان چقدر است. از میزان کالری و فیبر موجود در غذاهائی که مصرف می کنید مطمئن شوید. در این صورت می توانید هنگام زیاده روی کردن در خوردن به خود هشدار دهید!

 

جایگزین سالم تری برای غذاها پیدا کنید. برای مثال به جای استفاده از شیر پرچرب، از شیر کم چرب استفاده کنید و به جای خوردن نان های معمولی از نان سبوس دار استفاده کنید.

 

سعی کنید به جای خوردن غذاهای بیرون خودتان غذایتان را آماده کرده و سرکار ببرید. آماده کردن غذا می تواند به شما کمک کند تا به حجم غذایتان نیز واقف شوید، علاوه بر آن مسلماً خوردن غذای خانگی سالم تر از غذاهای پرچرب بیرون است.

 

از خوردن دسر هراس نداشته باشید. لزوماً برای دنبال کردن رژیم غذائی نباید بسیاری از مواد غذائی و خوردنی ها را از برنامه غذائی حدف کنید بلکه بهتر است به میزان درست و به اندازه کافی از هر ماده غذائی مصرف کنید.

 

آن چه را که نیاز دارید بخواهید. به اطرافیانتان گوشزد کنید که شما تحت رژیم غذائی هستید، پس شما را وادار به خوردن نکنند. سعی کنید آنچه را که فکر می کنید در لاغری شما مؤثر است مصرف کنید.

 

● برنامه های تناسب اندام

 

▪ تکنیک های نرمش و استفاده از تریدمیل را تغییر دهید. هنگامی که روی تردمیل راه می روید، دسته های آن را با فشار نگه ندارید. آن ها را تنها برای حفظ تعادل نگه دارید و به آنها تکیه نکنید.

 

▪ برنامه ورزشی تان را با برنامه ورزشی اعضاء خانواده هماهنگ کنید. شما ورزش کردن را به منظور کاهش وزن تان انجام می دهید در حالی که فرزندانتان این کار را برای تفریح و حفظ سلامتی شان انجام می دهند.

 

▪ پیاده روی تان را بیشتر کنید. چنان چه پیاده روی روزانه تان امری عادی شده است، بهتر است میزان پیاده روی و سرعت آن را تغییر دهید.

 

▪ تا حد امکان استفاده از ماشین را کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر پیاده کارهایتان را انجام دهید. در صورت نیاز اگر از ماشین استفاده می کنید تا جائی که ممکن است آن را دورتر از مقصدتان پارک کنید و پیاده به مقصد بروید.

 

▪ ۱۰۰ قدم بیشتر راه بروید. حتی اگر اندکی برنامه نرمش روزانه تان را افزایش دهید به کاهش وزن تان کمک بسیار می کند. مثلاً امروز به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله ها استفاده کنید.

 

▪ کمتر از دیگران کمک بگیرید. برای نظافت منزل شخصاً اقدام کنید و ماشین تان را خودتان بشوئید. برای خرید به سوپر محل زنگ نزنید و خودتان پای پیاده به خرید بروید.

 

● برنامه زندگی

 

▪ بعد از هر وعده غذائی حتماً مسواک بزنید چرا که این عمل چراغ هشداری است برای شما که خوردن تان را متوقف کنید.

 

▪ کمدتان را زود به زود مرتب کنید و از شر لباس هائی که به شما نمی آید خلاص شوید. بهتر است لباس های سایز بزرگ تان را هم کنار بگذارید. لباس هائی را که سایز کوچک تری دارند جلوی دید بگذارید تا انگیزه بیشتری برای لاغری پیدا کنید.

 

▪ کاهش وزن تان را یادداشت کنید. ممکن است این کار در عمل سخت به نظر برسد. اما هر بار که متوجه می شوید چقدر لاغر شده اید انگیزه تان برای ادمه برنامه رژیم و کاهش وزن بیشتر می شود.

 

● زندگی ایده آل اولین نشریه دارای استاندارد بین المللی ایران

 

مجله زندگی ایده آل از بدو تولد و حتی پیش از آن همواره به دنبال ارائه سبکی استاندارد و با کیفیت از زندگی برای شهروندان ایرانی بوده است. اما تأکید بر ارتقاء کیفیت زندگی در تمام ابعاد که جزو اهداف نشریه محسوب می شد، ما را بر آن داشت تا خود نیز برای ارائه محصولی با بالاترین کیفیت ممکن به دنبال اعمال استانداردهای لازم بر کارمان باشیم.

 

همان طور که در تعاریف مدیریتی مدرن و بین المللی آمده، کیفیت محصول تنها یکی از شاخص های تعیین کننده عملکرد یک سازمان است و برای سنجش توانائی ها و ارزش های یک سازمان باید از همه جوانب به دنبال کیفیت هائی برتر و استاندارد بود.

 

بدین ترتیب آنچه برای زندگی ایده آل در اولویت قرار گرفت، بررسی سطح کیفی سازمانی نشریه بود که می توانست به تولید و ارائه محصولی قابل قبول بیانجامد. بر این اساس کیفیت مطالب نشریه، شکل هنری مجله، چاپ و فروش آن به تنهائی تضمین کننده برتری ما نبود و نیاز به مدیریتی بود که از نظر آموزش، ارتباط و سازماندهی در حد استاندارد باشد.

 

این استاندارد زمینه ای فراهم می کرد تا مدیریت نشریه زندگی ایده آل به عنوان یک سازمان فرهنگی از نگاه سلیقه ای فاصله گرفته و با رعایت ضوابط قابل قبول از نظر مجامع مختلف بتواند در سطح بین المللس با دیگر نشریات رقابت کند.

 

احساس نیاز به کسب چنین استانداردی باعث شد تا زندگی ایده آل از همان اولین روزهای آغاز به کار خود در سال ۱۳۸۵ تلاش برای رسیدن به حد نصاب های لازم را آغاز کند. در این زمینه شرکت C.I.U.K انگلیسی که تحت نظارت بزرگترین سازمان اعتباردهی دنیا UKAS در زندگی ایده آل را تأیید کرد.

 

این آخرین ویرایش از استانداردهای مدیریت کیفیت ایزو ۲۰۰۰ ـ ۹۰۰۱ است که هم سازمان های خدماتی و هم سازمان های تولیدی را تحت پوشش دارد. این استاندارد با در برگیری کل یک سازمان و نه فقط محصول آن به معنای تضمین جنبه های مختلفی از یک فعالیت در شرایطی ایده آل است.براساس اسن استاندارد سازمان همیشه در حال ارتقاء و بهبود شرایط خود است که طی پروسه توقف ناپذیر به افزایش دایمی دانش فنی بپردازد و برخورد اجتماعی مناسب با مشتری و نگاهی آیده نگر نسبت به فعالیت های شخصی درون سازمانی و مدیریتی داشته باشد.

 

شاید عجیب به نظر برسد که یک سازمان فرهنگی و مدیریت یک نشریه به دنبال چنین استانداردهائی است. اما ما معتقدیم که حتی یک فرد هم در زندگی شخصی و خانوادگی باید به دنبال استانداردسازی باشد.

 

می توان گفت استاندارد کردن به معنای شناسائی خطاهای بالقوه انسانی و سازمانی است، پیش از آن که این خطا اتفاق بیفتد و موجب زیان شود. با شناسائی این خطاها می توان راهکارهائی برای جلوگیری از وقوع آنها طراحی کرد و بدین ترتیب سازمان را در مسیر بهبود مستمر قرار داد.

 

نگاه مدیریتی جدید می گوید سازمان امروز باید با فردا متفاوت باشد. سازمانی که استانداردها را رعایت می کند با کمترین ریسک ممکن مواجه است و با استراتژی ها و ایده های متفاوت، خود را از سازمان هائی که استاندارد نیستند جدا کند.

 

براساس استاندارد ایزو ۲۰۰۰ ـ ۹۰۰۱ ما به طور دایم با مشتریان خود در ارتباط خواهیم بود و آنها را شریک خود می دانیم. بر این اساس مشتری حق اظهار نظر، گلایه، انتقاد و پیشنهاد دارد. در زندگی ایده آل به عنوان یک نهاد استاندارد شده، همه انتقادات و پیشنهاداتی که از طرف مشتریان مطرح می شود مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از بهترین ها استفاده خواهد شد. این استاندارد به معنای در پیش گرفتن خط مش های کوتاه و بلند مدت است که همه باید در یک جهت باشند: ”رضایتمندی مشتری“

 

این چیزی است که ما به آن بهاء می دهیم و در پی آن هستیم. در شماره های آینده زندگی ایده آل خواهیم گفت که کسب استاندارد ایزو در عمل به چه معنائی است و شرکت C.I.U.K چگونه و به چه ترتیب کیفیت مدیریتی زندگی ایده آل را بررسی کرده و مورد تأیید قرار داده است.

 

همچنین خواهیم گفت که بودن تحت نظارت یک استاندارد بین المللی، متضمن چه کنترل ها و تست های دائمی است و به این ترتیب چگونه استاندارد موجب ارتقاء کیفیت مدیریت و همین طور محصول یک مجموعه می شود و باز هم خواهش همیشگی ”در توسعه فرهنگ زندگی ایده آل“ ما را یاری کنید.

ارزانلود بازدید : 24 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)


شاید کمی‌ افسرده‌کننده‌ باشد، اما نگران‌ نباشید. به‌ هر حال‌ ما در جهانی‌ انباشته‌ از اطلاعات‌ دروغ‌ زندگی‌ می‌کنیم‌. شرکت‌های‌ تبلیغاتی‌ سال‌هاست‌ می‌کوشند حواس‌ ما را از حقایق‌ پرت‌ کنند و ما را به‌ سرزمین‌ عجایب‌ ببرند. در چنین‌ شرایطی‌ یک‌ نفر چگونه‌ می‌تواند اطلاعات‌ درستی‌ درباره‌ رژیم‌های‌ غذایی‌ به‌ دست‌ آورد؟ من‌ یک‌ پیشنهاد دارم‌. نوشیدنی‌های‌ انرژی‌زا را کنار بگذارید، رژیم‌های‌ عجیب‌ و غریب‌ را هم‌ فراموش‌ کنید. به‌ دنبال‌ یک‌ برنامه‌ غذایی‌ سالم‌ و بهداشتی‌ بگردید و آن‌ را تا آخر عمر روش‌ زندگی‌ خود قرار دهید.

کسانی‌ که‌ از رژیم‌های‌ غذایی‌ تجاری‌ پیروی‌ می‌کنند، مدام‌ سر خود را به‌ دیوار می‌کوبند تا این‌ بار لاغر شوند. آنها به‌ خود می‌گویند حتما این‌ بار ماجرا فرق‌ می‌کند و حتما این‌ رژیم‌ از رژیم‌های‌ قبل‌ بهتر است‌. شاید وقت‌ این‌ باشد که‌ به‌ جای‌ خریدن‌ قرص‌ها و چسب‌های‌ لاغری‌، دست‌ به‌ اقدام‌ اساسی‌تری‌ بزنیم‌.

کمی‌ فکر کنید. چند بار به‌ شما گفته‌اند برای‌ اینکه‌ وزن‌ کم‌ کنید، باید منظم‌ باشید و از قوانین‌ خاصی‌ پیروی‌ کنید؟ چند بار به‌ شما گفته‌اند برای‌ اینکه‌ وزن‌ کم‌ کنید، باید روی‌ تمایلات‌ خود پا بگذارید و هر چه‌ دوست‌ دارید، نخورید؟ اگر آدم‌ها به‌ این‌ دو توصیه‌ ساده‌ گوش‌ می‌کردند، هیچ‌ کس‌ در جهان‌ از اضافه‌ وزن‌ رنج‌ نمی‌برد.
نکته‌ مهمی‌ که‌ هیچ‌ کس‌ آن‌ را جدی‌ نمی‌گیرد این‌ است‌ که‌ ما با رژیم‌های‌ غذایی‌ اتکین‌، ساوث‌ بیچ‌ یا ویواچر نیست‌ که‌ وزن‌ کم‌ می‌کنیم‌. این‌ رژیم‌ها تنها کاری‌ که‌ می‌توانند بکنند این‌ است‌ که‌ پنج‌ یا شش‌ کیلو از چربی‌های‌ اضافی‌ ما را ظرف‌ چند روز آب‌ کنند. بعد از آن‌ خودمان‌ هستید و خودمان‌. ما باید تصمیم‌ بگیریم‌ که‌ آیا می‌خواهیم‌ منظم‌ باشیم‌ یا نه‌.

رژیم‌های‌ نیمه‌ کاره‌ غذایی‌ معمولا شامل‌ این‌ مراحل‌ می‌شوند:
ابتدا ما رژیم‌ غذایی‌ تازه‌یی‌ را شروع‌ می‌کنیم‌. هیجان‌ در خون‌مان‌ غلیان‌ می‌کند، ما تا حد مرگ‌ مصمم‌ و باانگیزه‌ هستیم‌. وزن‌مان‌ کیلو کیلو کم‌ می‌شود و دنیا جای‌ زیبایی‌ برای‌ نفس‌ کشیدن‌ به‌ نظر می‌رسد.
بعد بتدریج‌ برنامه‌ زندگی‌مان‌ با برنامه‌ رژیم‌ غذایی‌ تضاد پیدا می‌کند. به‌ هر حال‌ بچه‌هایی‌ هستند که‌ باید به‌ آنها برسیم‌، رییسی‌ که‌ از ما انتظار دارد مثل‌ قبل‌ کار کنیم‌.

کم‌کم‌ کنترل‌ زمان‌ را از دست‌ می‌دهیم‌ و اصطلاحا دچار بحران‌ مدیریت‌ وقت‌ می‌شویم‌. فرصت‌ نمی‌کنیم‌ به‌ کارهای‌مان‌ برسیم‌ یا وقت‌ نمی‌کنیم‌ به‌ خرید برویم‌ تا مواد لازم‌ غذایی‌ مورد نیازمان‌ را بخریم‌ و بپزیم‌.
بعد به‌ خودمان‌ فرصت‌های‌ کوچکی‌ می‌دهیم‌ تا کمی‌ استراحت‌ کنیم‌. از برنامه‌ غذایی‌مان‌ سرپیچی‌ می‌کنیم‌ و می‌گوییم‌ «فقط‌ همین‌ یک‌ بار!»

در پایان‌ اما این‌ مواقع‌ «خاص‌» بیشتر و بیشتر می‌شوند تا آنجا که‌ دیگر هیچ‌ اثری‌ از رژیم‌ سفت‌ و سخت‌ باقی‌ نمی‌ماند.
این‌ داستان‌ هر سال‌ بارها و بارها تکرار می‌شود و ما بتدریج‌ نه‌ تنها امیدمان‌ را به‌ لاغری‌ از دست‌ می‌دهیم‌، بلکه‌ نسبت‌ به‌ خود نیز بی‌اعتقاد می‌شویم‌. به‌ خودمان‌ و دیگران‌ می‌گوییم‌ کاری‌اش‌ نمی‌شود کرد، من‌ بطور ژنتیکی‌ چاق‌ هستم‌ یا من‌ شکلات‌ را با هیچ‌ چیز این‌ دنیا عوض‌ نمی‌کنم‌.

حتی‌ موفق‌ترین‌ رژیم‌های‌ غذایی‌ نیز بعد از چند ماه‌، اثر خود را از دست‌ می‌دهند. افسرده‌ترین‌ لحظه‌ زندگی‌ وقتی‌ است‌ که‌ پا روی‌ صفحه‌ ترازو می‌گذاری‌ و می‌بینی‌ به‌ وزن‌ قبلی‌ خود برگشته‌یی‌. مطابق‌ تحقیق‌ میدانی‌ موسسه‌ گاردنبرگر سه‌ چهارم‌ زنان‌ ۲۵ تا ۵۴ ساله‌ امریکایی‌ هر سال‌ تصمیم‌ می‌گیرند کمی‌ وزن‌ کم‌ کنند. در همین‌ تحقیق‌ آمده‌ نود درصد این‌ افراد خیلی‌ زود تصمیم‌شان‌ را فراموش‌ می‌کنند و حوصله‌شان‌ از رژیم‌ گرفتن‌ سر می‌ رود. بسیاری‌ از آنها حتی‌ از سال‌ قبل‌ هم‌ سنگین‌تر می‌شوند.

حقیقت‌ این‌ است‌ که‌ وزن‌ کم‌ کردن‌ واقعا آسان‌ است‌. هر کس‌ که‌ چند روز رژیم‌ گرفته‌، متوجه‌ کاهش‌ وزن‌ بدنش‌ شده‌ است‌. مساله‌ دشوار حفظ‌ کردن‌ رژیم‌ برای‌ مدتی‌ طولانی‌ است‌. نه‌ برای‌ یک‌ ماه‌ و دو ماه‌، نه‌ حتی‌ برای‌ یک‌ سال‌، بلکه‌ برای‌ همیشه‌.

لازم‌ نیست‌ اضافه‌ وزن‌ خودتان‌ را تقصیر کسی‌ بیندازید. نه‌ پدر و مادر شما متهم‌ هستند و نه‌ همسر و فرزندان‌تان‌. مقصر اصلی‌ عدم‌ تعهد شماست‌. مقصر اصلی‌ شما هستید که‌ نمی‌توانید تصمیم‌ خود را عملی‌ کنید و نمی‌توانید به‌ برنامه‌ خود پایبند باشید.

نکته‌ مهمی‌ که‌ باید به‌ آن‌ دقت‌ کنید این‌ است‌ که‌ آیا میزان‌ انرژی‌ غذایی‌ که‌ با خوردن‌ غذا وارد بدن‌ خود می‌کنید به‌ اندازه‌ انرژی‌ حرکتی‌ که‌ هر روز می‌سوزانید هست‌ یا نه‌. امروز بسیاری‌ از مردم‌ جهان‌ میزان‌ کالری‌ غذاهایی‌ که‌ می‌خورند را یادداشت‌ می‌کنند تا سوخت‌ وساز روزانه‌ بدن‌شان‌ را کنترل‌ کنند. معمولا میزان‌ کالری‌ موجود در غذا روی‌ بسته‌بندی‌ها یادداشت‌ شده‌ است‌. حتی‌ بعضی‌ از رستوران‌ها هم‌ میزان‌ کالری‌ غذاها را مقابل‌ آنها یادداشت‌ می‌کنند. با آگاهی‌ از میزان‌ کالری‌ غذاها می‌ توانید براحتی‌ وزن‌ خود را کنترل‌ و از اضافه‌ وزن‌ خود جلوگیری‌ کنید.

دلیل‌ اینکه‌ ۹۵ درصد از رژیم‌های‌ غذایی‌ در نهایت‌ بی‌فایده‌ از آب‌ درمی‌آیند این‌ است‌ که‌ همگی‌ یک‌ اصل‌ ساده‌ را زیر پا می‌گذارند و آن‌ «کاهش‌ وزن‌ تدریجی‌» است‌. این‌ رژیم‌های‌ تجاری‌ برای‌ اینکه‌ فروش‌ بیشتری‌ داشته‌ باشند، وزن‌ را بسرعت‌ کم‌ می‌کنند، اما این‌ کاهش‌ وزن‌ ناگهانی‌ خیلی‌ زود هم‌ از بین‌ می‌رود و چربی‌های‌ آب‌ شده‌ خیلی‌ زود جای‌ خود را دوباره‌ در بدن‌ پیدا می‌کنند. از سوی‌ دیگر بسیاری‌ از این‌ رژیم‌های‌ غذایی‌ نظم‌ روزمره‌ زندگی‌ را به‌ هم‌ می‌زنند. پیروی‌ از آنها مستلزم‌ صرف‌ انرژی‌ و حوصله‌یی‌ است‌ که‌ این‌ روزها در کمتر کسی‌ دیده‌ می‌شود. این‌ رژیم‌ها حتی‌ ما را از خوردن‌ ساده‌ترین‌ غذاها هم‌ محروم‌ می‌کنند و از ما می‌ خواهند دیگر تا پایان‌ عمر به‌ هیچ‌ رستورانی‌ قدم‌ نگذاریم‌. اما هر کس‌ که‌ در جامعه‌یی‌ مدرن‌ زندگی‌ می‌کند می‌داند که‌ این‌ تلاشی‌ بیهوده‌ است‌. ما معمولا در هر ماه‌ مجبوریم‌ چندین‌ بار در رستوران‌ها غذا بخوریم‌ و چندین‌ بار در مهمانی‌ها رژیم‌مان‌ را زیر پا بگذاریم‌. زندگی‌ فشرده‌ ما چه‌ در خانه‌ و چه‌ در محل‌ کار حتی‌ به‌ ما فرصت‌ نمی‌دهد غذاهای‌ برنامه‌ رژیم‌های‌مان‌ را آماده‌ کنیم‌.

پس‌ باید چه‌ کار کرد؟ تنها چاره‌ کار این‌ است‌ که‌ رژیم‌های‌ تجاری‌ را فراموش‌ کنید و خودتان‌ دست‌ به‌ کار شوید. بهتر این‌ است‌ که‌ به‌ جای‌ خوردن‌ قرص‌هایی‌ که‌ نمی‌دانید حاوی‌ چیستند و آسیب‌های‌ جانبی‌شان‌ چیست‌، غذا خوردن‌ خود را منظم‌ و بهداشتی‌ کنید، بهتر این‌ است‌ که‌ زندگی‌ را بر خود زهر نکنید، اما از خوردن‌ چیزهایی‌ که‌ دوست‌ دارید هم‌ چشم‌پوشی‌ کنید. رژیم‌ غذایی‌ شما باید هم‌ «عملی‌» و هم‌ «مغذی‌» باشد و با میزان‌ سوخت‌ و ساز روزانه‌ شما سازگاری‌ داشته‌ باشد. از سوی‌ دیگر بهتر است‌ همه‌ چیز را به‌ رژیم‌ غذایی‌ موکول‌ نکنید، کمی‌ هم‌ ورزش‌ کنید و پیاده‌روی‌های‌ روزانه‌ را جزیی‌ جدانشدنی‌ از برنامه‌ زندگی‌تان‌ کنید.

ارزانلود بازدید : 33 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

 

 
پرونده محرمانه ستاره های هالیوود و راز زیبایی و اندام زیبای آنها را گروه سلامتی «ایران ناز» جمع آوری كرده است كه می توانید در اینجا بخوانید.


"كلاودیا شیفر"، مانكن مشهور كه برای اولین بار از آلمان به آمریكا رفته بود، برای اولین عكس های خود مجبور بود 8 كیلو لاغر شود. كلاودیا رژیمی ساده گرفت: آبمیوه، آجیل و ماست برای صبحانه؛ سوپ سبزیجات و آبمیوه برای نهار؛ غذایی چینی و یا فرانسوی برای شام بدون شیرینی جات و كیك

راز تناسب اندام و زیبایی ستارگان زن هالیوود!+ تصاویر

راز سرزندگی "سندی كروفورد"، مانكن، در نوشیدن دائم شیر است.
 
راز تناسب اندام و زیبایی ستارگان زن هالیوود!+ تصاویر

"مگ رایان"، بازیگر هالیوود، زمانی كه در انتظار ضبط فیلم است، شروع به ورزش می كند: سه بار در هفته می دود و تمرینات یوگا انجام می دهد.
 

"جنیفر لوپز" خواننده و بازیگر، غذاهای چرب و خوشمزه دستپخت مادرش را دیگر به كلی فراموش كرده است. او برای صبحانه نان سوخاری و قهوه می خورد، نهار تنها سبزیجات و برای شام، سالاد سبزیجات با ماهی، جوجه و یا تكه ای گوشت می خورد. برای دسر نیز ورزش می كند.
 
ارزانلود بازدید : 20 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

7روش لاغر ی سال



١- به طور مرتب غذا بخورید

باور کنید لب به غذا نزدن چاره‌ی کار نیست. صرف‌نظر کردن از وعده‌هایی غذایی تأثیر منفی روی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌گذارد. می‌دانید اگر بدنتان را از مواد غذایی محروم کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ بدن آینده‌نگری می‌کند و برای روز مبادا کلی چربی اضافی ذخیره می‌کند. به جای اینکه خودتان را از خوردن محروم کنید، وعده‌های بیشتر و مغذی‌تر و البته با حجم کمتری میل کنید. اگر دقیق‌تر بگوییم باید هر ۳ ساعت یک‌بار غذا و یا میان وعده‌ی سبک میل کنید و بعد از ساعت ۷ شب دیگر چیزی نخورید. چون بعد از این ساعت متابولیسم بدن کندتر می‌شود برای همین هم بدن کالری کمتری می‌سوزاند.



٢- پیمانه ها کوچک می‌شوند

معلوم است هر وقت حجم غذایی که می‌خورید را کاهش دید وزنتان نیز کاهش پیدا می‌کند. تقریباً از ۴۰ یا ۵۰ سال پیش حجم غذایی که در رستوران‌ها و جاهای مختلف سرو می‌شود بیشتر شده و اکثر مردم نیز نسبت به آن سال‌ها چاق‌تر شده‌اند. عادت کنید تا اندازه‌ی پیمانه ها را کوچک‌تر کنید. در بشقاب‌های کوچک‌تر غذا بکشید و سعی کنید به جای محروم کردن خود از خوردن، کمتر بخورید و میان وعده های سالم را جایگزین هله‌هوله کنید.




٣- رژیم‌های شوک آور تعطیل

رژیم‌های لاغری این حس را ایجاد می‌کنند که تغذیه و غذا خوردن دشمن ما هستند. این فکر را از سرتان بیرون کنید. غذا خوردن دشمن ما نیست. مواد غذایی متنوع منبع دریافت مواد مغذی و سالم ماندن است. اشتباه نکنید. رژیم‌های یویویی یعنی اینکه مدام چاق و لاغر شوید دشمن قسم خورده‌ی سلامتی ما هستند. زمانی که به طور ناگهانی میزان مواد غذایی مصرفی روزانه‌تان را بسیار کم می‌کنید بدن برای تأمین نیازهای خود متابولیسم اش را کندتر می‌کند تا بهتر بتواند انرژی ذخیره کند. در نتیجه روند لاغری هم کند تر و مشکل‌تر می‌شود.



۴- به مغزتان فرصت دهید

آرام‌تر غذا بخورید. تند تند غذا خوردن یکی از عوامل چاقی است. به خاطر اینکه مغز نیم ساعت وقت می‌خواهد تا فرمان سیری را صادر کند. یعنی اینکه شما سیر شده‌اید و معده‌تان پر شده است اما مغز کمی بعدتر سیگنال‌های سیری را ارسال می‌کند. برای همین زمانی که شما تند و تند لقمه‌ها را می‌بلعید از سیر شدنتان غافل می‌شوید. این می‌شود که بیشتر از نیازتان می‌خورید و چاق‌تر می‌شوید. بین هر لقمه‌ای که به دهان می‌برید قاشق و چنگال را داخل بشقابتان بگذارید. لقمه را با دقت و آرامش بجوید و دوباره قاشق را بردارید.



۵- در یخچال و گنجه‌ها چه خبر است؟

یخچالتان را تفتیش کنید: چه می‌بینید؟ چند شیشه سس مایونز، باقیمانده‌ی پنیر، شیرینی خامه ای، باقیمانده پیتزا؟ حالا کابینت‌ها را باز کنید. وضعیت چطور است؟ اینجا هم پر از پفک، چیپس، بیسکوییت، کیک و کلوچه است؟ با خودتان صادق باشید. اگر به راستی یخچال و گنجه‌هایتان پر از مواد غذایی چرب، شیرین و پرکالری باشد امیدی به لاغریتان نداشته باشید. همه‌ی این مواد غذایی را از آشپزخانه‌تان دور کنید. هله‌هوله‌ها و مواد غذایی آماده و صنعتی دوست تناسب اندام شما نخواهند بود.



۶- کمی وزش کنید

اگر مدام مهمانی می‌روید و کلاً خودتان هم می‌دانید که آدم پرخوری هستید باید بدانید که در طول روز زمان کافی برای کالری سوزی نخواهید داشت. برای همین نقش ورزش پررنگ‌تر می‌شود. ورزش با ورزیده کردن عضلات، وزن را پایین نگه می‌دارد و زیبایی ظاهری شما را بیشتر می‌کند. یعنی اینکه خوش اندام‌تر و خوش فرم‌تر می‌شوید. برای اینکه به وزن و اندام ایده آل‌تان برسید هم باید میزان کالری‌های دریافتیتان را کاهش دهید و هم اینکه ورزش کنید.




٧- باید دلیل پرخوریتان را کشف کنید

رژیم لاغری

کمی فکر کنید. با خودتان صادق باشید و دلیل پرخوری‌هایتان را جستجو کنید. آیا زمانی که خیلی استرس دارید و یا حوصله‌تان سر رفته به سراغ مواد غذایی می‌روید؟ توجه داشته باشید بعضی وقت‌ها زیاده‌روی در خوردن منشأ هورمونی دارد. به عنوان مثال تغییرات هورمونی ایجاد شده قبل از عادت ماهانه خانم‌ها باعث می‌شود که بیشتر خانم‌ها میل زیادی به مصرف مواد غذایی شور یا شیرین داشته باشند. عامل دیگر پرخوری نقش احساسات و عواطف است. برخی افراد زمانی که افسرده هستند بیشتر می‌خورند. از طرف دیگر در دوره‌ی ناراحتی و افسردگی معمولاً فعالیت بدن هم کم می‌شود. برای همین هم احتمال چاقی و اضافه وزن بالا می‌رود. در این‌گونه مواقع اول به فکر رفع ناراحتی، اضطراب و استرس‌های خود باشید. اعتیاد به مواد غذایی راه حل مناسبی برای تغییر حال و هوایتان نیست.


 

منبع:ارزانلود


ارزانلود بازدید : 27 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)

http://fa.parsiteb.com/images/normall/jessica_alba_3.jpg

جسیکا البا یکی از خوش اندام ترین هنرپیشه های هالیوودی می باشد که می توان نام برد. این مقاله را بخوانید تا با رازهای رژیم او آشنا شوید تا همیشه مانند جسیکا آلبا خوش اندام باشید.
 
1. او برای صبحانه از مواد با پروتئین فراوان از جمله املت سفیده تخم مرغ، میوه و پنیر محلی استفاده می کند. این پروتئین ها به او انرژی می دهند که روز خود را با انرژی کافی سپری کند و میوه و پنیر به او که کالری کمی دارند حاوی ویتامینها و آنتی اکسیدان می باشند که سلامتی او را حفظ می کنند. با داشتن رژیم او می توانید سبک سالم / درستی برای زندگی خود بسازید.

2. جسیکا آلبا برای نهار خود سالادهای متنوع می خورد!! نه به خاطر داشتن کالری کم بلکه به خاطر سلامت بودن آن. البته بدون مایونز و سس های پرکالری!!!!!

3. برای شام از گوشت بدون چربی و سبزیجات استفاده می کند. گوشت شام او شامل مرغ یا ماهی می باشد که با سبزیجات کنار آن کامل می شود اگر شما دارای رژیم برای لاغر شدن می باشید این غذایی بسیار مناسب برای شام شما می باشد. شام باید سبک باشد مگر اینکه بعد از شام فعالیت شما آغاز شود.

4. جسیکا روز خود را با یک دسر کم کالری و چربی به پایان می رساند که شامل ماست میوه و یا میوه های تازه می باشد. ماست بهتر از میوه می باشد زیرا دارای کلسیم و پروتئین می باشد.
5. در طول روز او یک ساعت با تردمیل ورزش می کند و ورزشهای دیگر بدنسازی برای داشتن خوش فرم ساختن عضلات. رژیم جسیکا آلبا نمونه ای عالی است برای پیروی کردن زیرا هم شما را خوش اندام می سازد و هم سالم و زیبا.
توجه:
شاید شما هم از دیدن این رژیم سخت غذایی تعجب کرده باشید اما باید توجه داشته باشید که توصیه هایی که در این رژیم های افراد مشهور برای شما عزیزان تهیه می شود صد در صد قابل توصیه برای تمام افراد نیست و برای این کار باید با یک متخصص مشورت نمایید و بر حسب قد و وزن خود میزان کالری روزانه خود را به دست آورید!

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از فروشگاه ارزانلود راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 150
  • بازدید کلی : 5,605