loading...
ارزانلود:لاغری و خوش فرم شدن در خانه
ارزانلود بازدید : 31 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

قریبا همه ما این را می‌‌دانیم که کلید کاهش وزن و تناسب اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است. اما چند نفرمان برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنیم؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و تناسب اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد اما بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا گاهی شرایطش جور نمی‌شود که برویم و ورزش کنیم. حالا با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان برسیم؟۱۰ توصیه ‌زیر که از عادات روزمره تعدادی از مانکن‌های مشهور اقتباس شده، می‌تواند کمک‌تان کند

-سعی کنید روزانه مقدار فراوانی آب یا نوشیدنی‌هایی‌ بنوشید که کالری کمی‌ دارند. می‌‌توانید با خوردن یک لیوان آب خنک یا یک نوشیدنی کم‌کالری به خوردن غذاهای پرکالری خاتمه بدهید. یعنی وقتی دیدید که دارید زیاد غذا می‌خورید، یک لیوان آب بردارید و دیگر بعد از آن غذا نخورید. اگر طعم آب را دوست ندارید، می‌‌توانید کمی‌ آب مرکبات مثل لیمو یا چند قطره از آب میوه دیگری مثل انبه یا هلو که کالری کمتری دارند را به آن اضافه کنید، طوری که فقط طعم آن عوض شود.

 ۲-فکر کنید ببینید چه غذای کم‌کالری‌ای را می‌‌توانید به رژیم خود اضافه کنید؛ نه اینکه چه چیزی را از رژیم خود حذف کنید. این کار را با میوه و سبزی شروع کنید. سعی کنید روزانه ۵ تا ۹ وعده از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما این حجم از میوه و سبزی بسیار با ارزش است چون بدن‌تان مقدار زیادی فیبر دریافت می‌‌‌کند و در هنگام صرف غذا احساس رضایت‌مندی بیشتری می‌‌کنید. با خوردن میوه و سبزی هم کمتر می‌‌خورید و هم این مواد جایگزین چربی هایی می‌‌شوند که ممکن است از سایر غذاها به شما برسد. این تنها مزیت میوه و سبزی نیست. بیش از ۲۰۰ مطالعه نشان می‌‌دهد که میوه و سبزی خاصیت پیشگیری از بیماری‌ را به دلیل سرشار بودن از مواد شیمیایی مفید دارند. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌‌کنند حتما سر میز غذا سبزی داشته باشید و سعی کنید در هر فصل حتما میوه و سبزی‌ همان فصل را بخورید. میوه و سبزی را تازه به تازه مصرف کنید و از جوشاندن و سرخ‌ کردن بیش از اندازه‌شان بپرهیزید.


 ۳-اینکه زمان گرسنگی خود را بدانید خیلی مهم است. ببینید واقعا چه زمانی گرسنه هستید؟ هر زمانی که احساس کردید گرسنه هستید چیزی بخورید، نه اینکه هر وقت و هرماده غذایی که نزدیک‌ دست‌‌تان بود یا به شما تعارف شد، بخورید. به دنبال علایم گرسنگی باشید. از خود‌تان بپرسید آیا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگی به معنی این است که بدن‌‌تان نیاز به سوخت دارد. بنابراین زمانی که علامتی از گرسنگی در خود نمی‌‌بینید غذاخوردن اصلا دلپذیر نیست. وقتی به این نحو غذامی‌‌خورید احساس بهتری دارید. معده هر کسی به یقین کمی‌ بزرگتر از مشت اوست پس به اندازه قابل قبول غذا بخورید این‌ طوری نه زیاد گرسنه‌ می‌‌مانید و نه آنقدر می‌‌خورید که احساس پری و نفخ کنید.


 ۴-اگر عادت دارید شب‌ها هم بعد از شام چیزی بخورید، اقلام کم‌کالری را انتخاب کنید. گاهی اوقات اتفاق می‌‌افتد که افراد بدون فکر و طبق عادت شب‌ها بعد از شام هم اسنک‌ می‌‌خورند. بهتر این است که خودمان را عادت به خوردن میوه بدهیم. خوردن چیپس، پفک و انواع و اقسام اسنک‌ها بعد از شام زمانی که همه دورهم نشسته‌اند و در حال دیدن تلویزیون هستند، در چاق شدن‌شان بسیار موثر است. چون حالا دیگر گرسنه‌‌ نیستید و دارید اضافه بر نیاز بدن کالری دریافت می‌‌کنید. سعی کنید کمتر سمت آشپزخانه بروید یا حداقل از اسنک‌های کم‌کالری‌تر استفاده کنید.


۵-از خوردن غذاهای مورد علاقه‌خود لذت ببرید؛ البته از مقدار به اندازه آن. چون مصرف بیش از اندازه این غذاها موجب وزن‌گیری بیشتر می‌‌شود. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه‌تان را از رژیم خود حذف کنید کمتر این غذاها را بخورید. سعی کنید به جای خوردن انواع گوناگون غذا تنها یک مورد از بهترین مواد مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنید یا بخش کوچکی از چیزی را که دوست دارید بخورید. می‌‌توانید از هر آنچه مورد علاقه‌‌تان است بخورید اما به خاطر داشته باشید که اعتدال را باید رعایت کنید.


 ۶-در طول روز چند وعده کم‌حجم بخورید. اگر مقدار کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید،‌بسوزانید؛ به آسانی وزن از دست می‌‌دهید. مطالعات نشان می‌‌دهد کسانی که چهار تا پنج وعده در روز غذا می‌‌خورند بهتر می‌توانند اشتها و وزن‌شان راکنترل کنند. بنابراین بهتر است کل کالری‌ای را که باید در طول روز دریافت کنید، به چند بخش کوچک تقسیم کنید و در تمام طول روز از غذای خود لذت ببرید. با این برنامه‌ریزی شام باید آخرین وعده‌ای باشد که می‌‌خورید.


 ۷-آشپزخانه را با انواع غذاهای سالم پرکنید. داشتن غذاهایی که سریع آماده می‌‌شوند و می‌‌توان مثل یک ساندویچ کوچک و با یک دست خورد برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر غذاهایی به اندازه یک ساندویچ کوچک که ظرف مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه آماده می‌‌شوند در خانه داشته‌ باشید کمتر پیتزا سفارش می‌‌دهید. پس سعی کنید این مواد را همیشه در آشپزخانه داشته‌ باشید. پف‌فیل یا ذرت با ۹۴ درصد چربی که هر یک فنجان آن ۲۰ تا ۲۵ کالری دارد را شما می‌‌توانید ظرف دو دقیقه یا کمتر از آن تهیه کنید. سبزی‌های فریزشده، حبوبات، گوجه‌فرنگی و تکه‌های کوچک مرغ که به‌سرعت پخته و یا کباب می‌‌شوند، نیز مناسبند.


 ۸-در هر فصل، مطابق همان فصل غذا بخورید. اگر میوه و سبزی دوست ندارید، شاید به این دلیل است که میوه و سبزی‌ را در فصل خاص خودش نمی‌‌خورید. زمانی که میوه‌ها و سبزی‌های فصل خاص خود را می‌‌خورید هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.


 ۹-یک ظرف برنج را با یک ظرف سبزی عوض کنید. به راحتی می‌‌توانید با خوردن کمتر برنج یا نان اضافه وزن خود را از دست بدهید. در ازای آن می‌‌توانید یک بشقاب کاهو یا سالاد سبزی‌ بخورید. با این کار میزان نشاسته‌ دریافتی حاصل از خوردن برنج را ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کم خواهید کرد.

 

 

 ۱۰-برای رفع استرس غذا نخورید. درست است که بیشتر ما در هنگامی‌ که استرس داریم یا وقتی در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌‌گیریم، شروع می‌‌کنیم به خوردن اما سعی کنید به جای روی آوردن به غذا برای اینکه از شر استرس فرار کنید، یک فصل از یک کتاب رمان را بخوانید، به موزیک گوش کنید، چیزی بنویسید، نفس عمیق بکشید یا به آلبومی‌ نگاه کنید که شما را به یاد خاطرات خوب می‌‌اندازد

من

منمن

ارزانلود بازدید : 17 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)


* هالی بری

 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان

برنده اسکار و بازیگر جذاب هالیوود حتی در دوران بارداری اش هم دست از تمرینات ورزشی و یوگا و شنا بر نمیداشت. شش هفته بعد از بدنیا آوردن دخترش نالا ، اندامی بی عیب و نقص داشت. او نیز "رومانا براگانزا" را به صورت خصوصی استخدام کرد تا وی را تمرین دهد. او در جلسات خصوصی اش هالی را وادار می کرد تا از پله ها بالا و پایین برود و کیت بوکسینگ کار کند.
 

* هایدی کلوم
 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان


این سوپر مدل خوش اندام می گوید من در دوران بارداری ام 48 پوند(24 کیلوگرم) اضافه وزن داشتم. اما این مانکن جذاب تنها 7 هفته بعد از بدنیا آوردن فرزندش ، در شوی Victoria s secret‌شرکت کرد. او نیز مانند تمام ستارگان مشهور ، یک مربی خصوصی استخدام کرد.(عکس بالا مربوط به فشن شوی ویکتوریا سکرت است که هایدی در آن شرکت داشته)  او از یک رژیم غذایی نیز کمک گرفت ، به این صورت که هر سه ساعت یک بار یک وعده کوچک غذایی میل می کرد و به این ترتیب توانست از شر تمام 48 پوند اضافی دوران بارداریش خلاص شود

 

ارزانلود بازدید : 14 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

 
* اشلی سیمپسون

 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان


اشلی در دوران بارداری اش 30 پوند (15 کیلوگرم) وزن اضافه کرده بود و به گفته خودش هیچ وقت نگران این نبوده که بعد از زایمان با اندامش چکار کند.وی می گوید:  حمل کردن یک بچه با خود ، یکی از بهترین ، احساسی ترین و هیجان انگیزترین دورانی بوده که تا بحال در زندگی ام داشتم.اضافه وزن و سایز شلوارهایم آخرین چیزی بود که در آن دوران نگرانش بودم.آن موقع تنها نگرانی ام این بود که دوران بارداری خوبی داشته باشم و نوزاد سالمی بدنیا بیاورم.

بعد از دوران بارداری اش ، اشلی "جکی کلر" را به مدت سی روز استخدام کرد تا به طور خصوصی او را تمرین دهد تا وزن اضافه اش را کاهش دهد.
 

ارزانلود بازدید : 19 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان
چگونه بعد از زایمان وزن خود را کاهش دهیم؟

هالیوود اخیرا شاهد مادر شدن ستارگان بسیاری بوده است ؛ ستارگانی که بعد از زایمان بسرعت به وزن سابق و اندام گذشته شان برگشته اند.
نکته جالب اینجاست که این مادران بعد از زایمان تمام وزنی را که در مدت بارداری اضافه کرده بودند را از دست می دهند. در این مقاله راز موفقیت این ستارگان را از زبان خودشان می خوانیم.

* جسیکا آلبا
 
راز لاغری مادران هالیوودی بعد از زایمان
 

این هنرپیشه جوان در نظرسنجی سال 2007 جذاب ترین زن جهان شناخته شد . جسیکا آلبا سال گذشته دختر خود "هونور ماری" را بدنیا آورد. در طی دوران بارداری 25 پوند(حدود 12.5 کیلوگرم) به وزنش اضافه شد ولی به گفته خودش هیچ وقت احساس جذابیت کمتری نمی کرد و مطمئن بود که تمام وزن اضافی اش را کاهش خواهد داد. او می گفت که در دوران بارداری اش عاشق غذا شده بود اما ناگهان به  خود آمده و سعی کرده که در رژیم غذایی اش از میوه و سبزیجات استفاده کند.

شاید از خودتان می پرسید او چگونه توانست وزنش را کاهش دهد؟
او به خبرنگار مجله "elle" می گوید "رمز موفقیت من ؛ یک کمربند پلاستیکی" . تنها شش هفته بعد از بدنیا آمدن دخترم ، شکمم مانند ورزشکاران شده بود. یکی از دوستانم به من توصیه کرد که یک کمربند پلاستیکی به کمرم ببندم و تمرینات ورزشی انجام دهم.

بعد از آن دوران در یک کلاس ورزشی ثبت نام کردم و به طور مرتب در کلاس هایم شرکت می کردم.
در کنار شرکت در کلاس های ورزشی ، این ستاره یک مربی خصوصی استخدام کرد تا شش روز در هفته او را تمرین دهد تا بتواند به شکل گذشته اش دست یابد.

 

ارزانلود بازدید : 13 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

 

ناشکیبایی در لاغر شدن کار افرادی است که تصور می‌کنند بدن انسان مثل یک تکه یخ است و می‌توان با گذاشتن آن در معرض نور خورشید ذوبش کرد. بعضی‌ها در مقابل آینه می‌ایستند و به هیکلشان گیر می‌دهند، روی ترازو می‌روند و با دیدن عقربه ها به خودشان، ترازو و بخت و اقبالشان بد و بیراه می‌گوید. می‌خواهم لاغر شوم از زبانشان نمی‌افتد. فکر و ذکرشان لاغری، لاغری و باز هم لاغری است. بعضی‌ها به لاغر شدن هم رضایت نمی‌دهند و می‌خواهند به قول جوان‌ها سه سوت مانکن شوند. هدفی که میلیون‌ها زن و مرد در سرتاسر جهان دنبال می‌کنند اما به اشتباه. هر کاری اصولی دارد. با عجله کاری از پیش نمی‌رود. لاغر شدن در عرض چند هفته به سلامتیتان آسیب می‌زند.
در این مقاله می‌خواهیم بدانیم این تب لاغری سریع چیست؟ چرا بعضی‌ها برای کم کردن چند کیلو این‌گونه خودشان را به آب و آتش می‌زنند؟ خطرات این گونه مانکن شدن‌ها چیست؟

لاغری در کوتاه مدت
آیا می‌خواهید لاغر شوید و آدم صبوری هم نیستید؟ آیا می‌خواهید خیلی سریع از شر چند کیلو اضافه وزنتان خلاص شوید؟ پس به جمع 98 درصدی که مثل شما فکر می‌کنند خوش آمدید. در واقع ناشکیبایی در لاغر شدن کار افرادی است که تصور می‌کنند بدن انسان مثل یک تکه یخ است و می‌توان با گذاشتن آن در معرض نور خورشید ذوبش کرد. برای همین به سراغ اولین رژیم لاغری که به آن‌ها معرفی می‌شود می‌روند. رژیم‌هایی که در عرض چند هفته لاغر می‌کنند معمولاً رژیم‌های سخت و طاقت فرسایی هستند. باید بدانید این گونه رژیم‌ها یک آزمون سخت جسمی محسوب می‌شوند که به زور بدن تحمیل می‌شوند. رژیم‌های لاغری باید متناسب با شرایط فیزیکی، قدرت روحی و جسمی شما باشد. این‌طور نیست که همسایه‌تان با یک رژیم لاغری چند کیلویی لاغر شده است شما هم می‌توانید مثل او عمل کنید. صبور باشید و اصولی اقدام کنید.

لاغری با عجله: چرا؟
دلایلی متعددی برای لاغری سریع وجود دارد که ما به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم
1 - می‌خواهید عروسی کنید و از آنجایی که همۀ ما دقیقه‌ نود کارهایمان را انجام می‌دهیم درست دو هفته قبل از عروسیتان به فکر قلمی شدن می‌افتید.
2 - عروسی اقوام است و لباسی که چند ماه پیش خریده‌اید تنتان نمی‌شود.
3 - تحملتان کم است و اصلاً حوصله‌ تغذیه‌ مناسب و ورزش و رژیم‌های اصولی را ندارید و می‌خواهید خیلی زود خوش تیپ و جذاب شوید.
همه‌ افرادی که می‌خواهند زود لاغر شوند با چنین دلایلی کار خود را توجیه می‌کنند. اما قبل از هر چیزی باید بدانید این تصمیم شما می‌تواند به سلامتیتان آسیب بزند.

خطرات رژیم‌های با عجله
بدانید که رژیم‌های لاغری کنترل نشده و طاقت فرسا یک آزمون سخت برای بدن است. این رژیم‌ها به سلامتی شما آسیب‌های جدی می‌زند. به عنوان مثال اگر بدون نظارت پزشک و سر خود یک رژیم پُر پروتئین را در پیش گرفته‌اید، میزان زیادی پروتئین مصرف می‌کنید باید بدانید که کلیه‌ها و حتی کبدتان را در معرض خطرات جدی قرار داده‌اید. یکی از مشکلات عمده‌ دیگری که برای این افراد پیش می‌آید چاقی دوباره بعد از لاغری است. اگر بدون تفکر، با سرعت زیاد و سختگیری بیش از حد خودتان را لاغر کنید منتظر اضافه وزن بعد از رژیم باشید. در بسیاری از موارد افراد بیش از آنچه کم کرده‌اند وزن اضافه می‌کنند. لاغر شدن زمان می‌خواهد. اهداف خود را مشخص کنید. تحت نظر متخصص و با رعایت اصول درست برای کاهش وزن اقدام کنید.

چه کنیم؟
اولین شرط و لازمه‌ مقابله با چاقی و اضافه وزن اراده است. شما هر رژیمی که دنبال کنید، وزن اولیه و وزن هدفتان هر چقدر هم که باشد باید خودتان را آماده کنید و جدی باشید مانند ورزشکاری که می‌خواهد رکوردش را ارتقا دهد و یا مدیری که می‌خواهد شرکتش را به اوج برساند. باید خودتان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنید و بدانید رژیم لاغری سریع و سختی که گرفته‌اید یک آزمون سخت است. برای اینکه دلسرد و ناامید نشوید باید از نظر روحی آماده باشید. مهم‌تر از همه این که باید به خودتان تفهیم کنید بعد از این « دو سرعتی » که برای لاغری در پیش گرفته‌اید باید تغییراتی در عادت‌های زندگیتان ایجاد کنید. یعنی این که بعد از این رژیم‌های سفت و سخت باید در طولانی مدت اصول تغذیه‌ای درستی را در پیش بگیرید. اگر به عادت‌های قبل از رژیمتان برگردید شک نکنید که چاق‌تر از قبل خواهید شد. فراموش نکنید که بدن همه‌ ما با هم فرق می‌کند. ممکن است رژیمی که برای یکی از اعضای خانواده یا آشناهایتان مناسب بود برای شما کاملاً نامناسب باشد و یا برعکس. حتماً زیر نظر پزشک اقدام به لاغری بکنید. برای این که زودتر به هدفتان برسید هفته‌ای چند ساعت ورزش را چاشنی رژیمتان بکنید و مهم‌تر این که خوب بخوابید. خواب حساسیت‌ها را کاهش دهد و شما را از لحاظ روحی تقویت کند و باعث می‌شود که بدن قدرت خود را بازیابد.

 

ارزانلود بازدید : 14 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

 

برای کنترل و کاهش وزن چند نکته و پیشنهاد از کتاب ۱۰۰ راز لاغری دکتر اُز برایتان ارائه کردیم.


۱-مواد غذایی حاوی روغن و آزاد و گردو کمک می کنند تا هم طعم خوبی را تجربه کنید و هم مدت زمان بیشتری سیر بمانید.
۲-از مغزها غافل نشوید.همیشه روزانه یک مشت آجیل بدون نمک مصرف کنید تا سیر بمانید.اگر آنها را در آب خیس کنید،طعم و بافتی متفاوت پیدا می کنند.

۳-استرس مزمن را با روش های مختلف تن آرامی کاهش دهید.با این روش ،اشتهای کاذب خود را از بین می بریدو دچار پرخوری عصبی نمی شوید.

۴-احتمالا شما هم بیشتر غذاهای خود را با روش سرخ کردن حاضر می کنید؛ در حالیکه روش های طبخ سالم تری هم وجود دارند که شامل کباب کردن،بخارپز کردن ،پختن و جوشاندن هستند.

۵-گرسنگی را با تشنگی اشتباه نگیرید.وقتی احساس گرسنگی کردید،یک لیوان آب بنوشید تا اگر دچار اشتهای کاذب شده اید،این مشکل رفع شود.

۶-وقتی در رستوران غذا میخورید،چند دقیقه قبل از غذای اصلی و انتخاب آن ،دسر سالم سبزیجات یا اسنک سالاد بخورید تا اشتهایتان کم شود و غذای اصلی کمتری سفارش دهید.

۷-وعده ی ناهار را با کمی فلفل قرمز بخورید.خوردن فلفل قرمز تند همراه غذا در ساعات اولیه روز باعث می شود در ادامه روز اشتهای کمتری داشته باشید.

۸-سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و حین صرف غذا با افراد خانواده آرام صحبت کنید تا بدن در فرصت کافی،دستور سیر شدن را به مغز صادر کند.

۹-مصرف ماهی آزاد یکی از عادت های سالم غذایی است.اگر به نظرتان طبخ ماهی کار دشواری است،می توانید از نوع کنسروی و سالم استفاده کنید.

۱۰-با مصرف فلفل تند یا چای سبز طی روز به بهبود وضعیت متابولیسم بدن تان کمک کنید.

۱۱-به اندازه کافی بخوابید .کم خوابی یا پر خوابی عاملی برای به هم خوردن تعادل و میزان هورمون های هوشیار کننده ی مغز برای احساس سیری یا گرسنگی بدن انجم دهید.

۱۲-وقتی احساس کردید اشتهای تان زیاد شده است ،با مصرف کمی نوشیدنی بدون کافئین کمک بزرگی به خود می کنید تا کالری کمتری وارد بدنتان شود.

۱۳-استفاده از سس سیب بسیار موثر و خوب است.

۱۴-از هر فرصتی برای داشتن تحرک به هر شکلی ،حتی در محدوده ی کوچک استفاده کنید.تحقیقات نشان می دهد افرادی که فعالیت و تحرک فیزیکی بیشتری دارند ،لاغرترند.

۱۵-برای دسر سالم تر می توانید،موز یا هندوانه ،خربزه و سایر میوه های صیفی مشابه را همراه با کمی دارچین مصرف کنید.

۱۶-هرگز هنگام تماشای تلویزیون،فیلم دیدن یا در سینما و کنسرت چیزی نخورید.با این کار تنها مقداری کالری اضافه را وارد بدن تان خواهید کرد.

۱۷-به جای مایونز و سایر سس های چرب،از ماست یا سس های خانگی کم چرب استفاده کنید.

۱۸-هیچ نوشیدنی ای در جهان جایگزین آب نخواهد شد.با تغییر نوشیدنی هایی که همراه غذای تان میل می کنید به آب ،مقداری قابل توجهی وزن کم می کنید.

۱۹-مصرف سویا را از یاد نبرید.

۲۰-افرادی که صبحانه می خورند،در برنامه های کاهش و کنترل وزن خود موفق ترند.

 

ارزانلود بازدید : 15 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)


1- صبح که از خواب بیدار می شوید سعی کنید از دستان تان برای بلند شدن کمک نگیرید، بلکه با پای صاف به جلو خم شوید و کمی به عضلات پا و ستون مهره ای تان کشش دهید و به آرامی دراز بکشید تا به عضلات شکمی تان فشار وارد آید. دو بار این کار را تکرار کنید. با همین کار 10 کالری می سوزانید.
 

2- برای صبحانه سعی کنید از شیر کم چرب و غلات کامل مانند جوی دو سرو گندم سبوس دار استفاده کنید. با این کار حدود 100 کالری کمتر به بدن شما می رسد.
 

3- اضافه کردن کمی پروتئین به صبحانه یا به میان وعده صبح تان موجب می شود هنگام ناهار یا در طی روز کمتر غذا مصرف کنید. افزودن یک تخم مرغ سفت یا پنیر موزارلای نیم چرب به وعده غذایی صبح یا میان وعده، موجب رسیدن به این هدف می شود. این کار 200 کالری صرفه جویی در پی دارد.
 

4- سعی کنید برای برخی کارها مانند مسواک زدن از روش ایستادن متناوب روی یکی از پاها به مدت 30 ثانیه استفاده کنید. این کار موجب تقویت عضلات ستون مهره ای و خم کننده ها و چهار سر ران می شود. این کار 10 کالری می سوزاند.
 

5- درهنگام مصرف چای می توان از کشش گروهی عضلات پا و انقباض گروه دیگر از عضلات همان پابه مدت چند ثانیه استفاده کرد. این کار 10 کالری می سوزاند.
 

6- در حالی که باید 10 هزار قدم بردارید تا 500 کیلوکالری بسوزانید، می توانید به جای پنیر پر چرب از پنیرکم چرب در وعده لبنیات روزانه خود روی نان تست یا نان سبوس دار استفاده کنید. با این کار 300 کالری کمتر به بدن می رسد.
 

7- از بودن در ترافیک تا رسیدن به محل کار بهره ببرید. هر بار که پای تان را روی پدال ترمز فشار می دهید، پشت خود را به پشتی صندلی تان فشار دهید. در طول مسیر 10 تا 15 بار این کار را تکرار کنید. با این کار 10 کالری می سوزانید.
 

8-سعی کنید از لباس های راحت به ویژه در فصل تابستان استفاده کنید. این کار باعث می شود کالری بیشتری مصرف کنید چون ثابت شده است که درچنین حالتی، بیشتر تمایل به راه رفتن خواهید داشت.با این کار 25 کالری بیشتر می سوزانید.
 

9- حرکت اسکات را در محل کارتان فراموش نکنید. بدون کمک دستان تان روی پاهای تان بنشینید. البته سعی کنید وزن تان روی پاشنه تان باشد. 15 تا 20 مرتبه در طی ساعات کاری تان، این حرکت را تکرار کنید. 15 کالری می سوزانید.
 

10- نوع مایع مصرفی تان را تغییر دهید. اگر نوشیدنی های پرکالری مثل آب میوه زیاد مصرف می کنید، سعی کنید بیشتر از آب یا مایعات کم شیرین استفاده کنید. در مجموع 300 کالری کمتر به بدن می رسد.
 

11- هر وقت که می خواهید با تلفن صحبت کنید، بایستید یا قدم بزنید. افراد سنگین وزن روزانه به طورمتوسط 2/5 ساعت بیشتر از افراد لاغر می نشینند. با این کار 50 کالری بیشتر می سوزانید.
 

12- در هنگام ناهار به جای نان سفید یا نان گندم بدون سبوس از نان پیتا (نوعی نان لبنانی با سبوس کامل) البته یک عدد از اندازه کوچک آن استفاده کنید. 70 کالری کمتر به بدن تان می رسد.
 

13- به جای ایمیل  یا پیامک زدن به همکارتان در اتاقی یا طبقه ای دیگر سعی کنید پیام تان را دستی تحویل او دهید و حتی برای گرفتن کپی از اسناد و مدارک تان به طبقات دیگر مراجعه کنید. با این کار حدود 100 کالری می سوزانید.
 

14- گاهی اوقات در محل کار، دست از کار بکشید و یکی دو دقیقه کف دست تان را در سطح شانه های تان به دیوار تکیه دهید و طوری با دیوار زاویه بسازید که وزن بدن تان روی انگشتان پای تان وارد آید و در همین حالت به تعداد 10 نوبت شنا بروید. با این کارعضلات سینه و سه سر بازو یا پشت بازو تقویت خواهد شد. با این کار 10 کالری می سوزانید.
 

15- تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه دو یا سه عدد سیب موجب کاهش وزن می شود. حتماً روزانه دو عدد سیب بیشتر یا دو عدد شیرینی کمتر مصرف کنید تا 100 کالری بیشتر بسوزانید.
 

16- در پیاده روی یا خرید سعی کنید از کیف یا کوله پشتی با بار حدود 2/5 تا 5 کیلوگرم مثل یک بسته شکر یا قند استفاده کنید تا در یک ساعت حدود 20 کالری بیشتر بسوزانید.
 

17- به جای شیرقهوه یا شیرینی و شکلات و پنیر پرچرب، از کیک و بیسکویت کم کالری، هویج، کشمش و مانند اینها استفاده کنید تا حدود 340 کالری کمتر به بدن برسد.
 

18- اگر روی صندلی در محل کارتان می نشینید، می توانید از انواع ورزش های قدرتی و انقباضی استفاده کنید تا در مجموع، حدود 20 کالری بسوزانید. در دو نوع 10 تایی، این ورزش ها را تکرارکنید.
 

19- درهنگام بنزین زدن می توانید روی پاشنه پای خود بالا و پایین بروید. برای یک باک 60 یا 70 لیتری که از حالت کاملاً خالی، پرشود، 50 حرکت بالا و پایین انجام می گیرد و 10 کالری می سوزانید.
 

20- هنگامی که در صف تاکسی خطی یا اتوبوس ایستاده اید، می توانید دستان خود را از پشت به هم قلاب کنید و قفسه سینه خود را باز کنید. این کار هم انرژی زاست و هم سیستم اعصاب شما را فعال می کند. 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید و به آرامی نفس بکشید و دم را طولانی تر کنید. 5 کالری می سوزانید.
 

21- هنگامی که از پله ها بالا و پایین می روید، سرپله آخر بایستید و نوک پنجه پای خود را روی لبه پله بگذارید و در حالی که نرده پله ها را گرفته اید، پا را از پنجه به سمت پایین خم کنید. پاشنه پا نباید به زمین برخورد کند. برای هر پا 8 تا 12 تکرار کافی است تا حدود 10 کالری بسوزانید.
 

22- به جای سالادی با سس پرچرب، می توانید از سوپ رقیق استفاده کنید تا علاوه بر احساس پری شکم، در هنگام وعده اصلی غذا کمتر بخورید. حدود 100 کالری کمتر به بدن تان می رسانید.
 

23- در هنگام صرف شام، همان طور که روی صندلی و پشت میز نشسته اید، پاهای خود را خم و راست و عضلات خود را منقبض کنید. اگر برای هر پا پنج بار تکرار کنید و چند ثانیه نگه دارید، حدود 10 کالری می سوزانید.
 

24- اگر می خواهید ماکارونی میل کنید، سعی کنید از ماکارونی سبوس دار استفاده کنید تا به جای حدود 60 گرم، از 45 گرم ازآن مصرف کنید. با این کار حدود 50 کالری کمتر به بدن می رسد.
 

25- حدود 2 دقیقه بالا و پایین رفتن از پله ها به مدت 5روز در هفته معادل 20 دقیقه پیاده روی است و در یک هفته، حدود 100 تا 140 کالری می سوزانید.
 

26- وسوسه غذا خوردن را با مصرف میوه خاموش کنید و مصرف میوه های تازه برای خاموش کردن وسوسه خوردن غذاهای پرچرب و سنگین، موجب کاهش 175 کالری مصرفی روزانه می شود.
 

27- هنگام غروب که با خانواده خود نشسته اید، پاهای خود را صاف نگه دارید و دو دست خود را به هم قلاب کنید و بالای سر ببرید و ستون مهره ای خود را به طرف بالا به حالت کشش درآورید و هم زمان نفس عمیق بکشید و 20 ثانیه آن را نگه دارید. سعی کنید بازدم را طولانی تر از دم کنید. هر بار 5 کالری می سوزانید.
 

28- همیشه کنترل تلویزیون و ضبط صوت را دورتر از خود بگذارید و هر بار که پیام بازرگانی پخش می شود، بلند شوید، آن را بردارید و صدای آن را قطع کنید و تا زمانی که ادامه برنامه مورد علاقه تان مجدداً پخش شود، می توانید از ورزش تقویت عضلات شکم (درازنشست) استفاده کنید. با این کار، 24 کالری می سوزانید.
 

29- قبل از اینکه خمیده شوید، باید این ورزش را انجام دهید. روی زمین دراز بکشید و پای تان را روی لبه تخت یا صندلی بگذارید و ناحیه لگن خود را از زمین بلند کنید. با این کار علاوه بر تقویت ستون مهره ای و پشت ران، در صورت تکرار 10 تا12 مرتبه و 5 ثانیه توقف، حدود 10 کالری می سوزانید.
 

30- هنگام سفارش پیتزا، پنیرآن را نصف در نظر بگیرید یا بدون پنیر سفارش دهید و به جای آن از پنیر پارمیزان استفاده کنید. 100 کالری کمتر به شما می رسد.
 

غذای روزانه مانکن ها
بعضی از مانكن ها در روز فقط یك سیب می خورند!

موسسین نمایش سالانه فشن درجه یک اسپانیا ، پنج نفر از 69 مدل فشن را به دلیل لاغری بسیار زیاد آنها، برای ظاهر شدن درنمایش امسال نپذیرفتند. این تصمیم براساس قانون جلوگیری از نمایش مدل های زنی که کسری وزن دارند، انجام شد.

این نمایش سالانه، معروف به پاسارلا سیبلز، تصمیم گرفت تا به زنانی که نسبت وزن به قد آنها زیر هجده است، اجازه شرکت در نمایش فشن را ندهد.

دکتر سوزان مونرئو که به همراه دو پزشک دیگر مسول ارزیابی مدلها بود، گفت که یکی از مدل هایی که رد شده است، تنها به نسبت 16 رسیده بود، تقریبا 1.75 متر قد با وزنی کمتر از 110 پوند(تقریبا 49 کیلوگرم). او گفت این نسبت، نشان دهنده لاغری بسیار زیاد است.

لئونر پرز پیتا، مدیر و کارگردان این نمایش گفت، سه نفر از این پنج مدل اسپانیایی نبودند. این پنج مدل از نمایش فشن نیویورک آمده بودند و دو نفر از آنها قبل از آنکه برای ارزیابی به مادرید پرواز کنند، در بیست و پنج نمایش فشن شرکت کرده بودند. او گفت هدف نمایش فشن مادرید، انتقال و رساندن پیام" سلامتی و زیبایی" است.
پرز پیتا افزود:« در اینجا پانصد نفر این مدل ها را خواهند دید، اما از طریق تلویزیون حدود شش میلیون نفر آنها را می بینند، و یک دختر جوان ممکن است فکر کند که این لاغر بودن بی اندازه مشخصه و تعریفی از زیبایی است، و درنتیجه از آن تقلید کند.»
 
راکول برل، مدلی که در این ارزیابی پذیرفته شده بود، با ضوابطی که اعمال شده بود موافق بود. او گفت:«مدل های بینهایت لاغر برای جامعه مناسب نیستند و با واقعیت مطابت ندارند.» او همچنین اضافه کرد که مدل هایی را می شناسد که هنگامی که مشغول به کار هستند، در روز تنها یک سیب می خورند!

 
 
ارزانلود بازدید : 23 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)
 

 

و اما راز لاغری ستارگان هالیوود؛

 


* برخی هنرپیشه‌ها مثل نیكول كیدمن معتقد هستند كه داشتن یك رژیم غذایی صحیح و پرهیز از عادات بد غذائی مهم‌ترین عامل در جلوگیری از چاقی است.كیدمن تنها با حفظ و به كارگیری این تفكر توانسته ۱۵ سال خود را در وزن مطلوب نگه دارد.

 

* جولیا رابرتز هم مثل كیدمن مصرف انواع مواد غذایی از همه گروه‌ها را پیشنهاد می‌كند،ضمن اینكه تاكید ویژه‌ای به انجام ورزش دارد.پیاده‌روی و یوگا و شنا از جمله فعالیت‌های ورزشی او است كه به اعتقاد خویش نقش قابل ملاحظه‌ای در حفظ وزن او داشته است.

 

* اما برخی دیگر نظیر كامرون دیاز بر این عقیده‌اند كه از شیرینی،تارت و كیك خامه‌ای نمی‌توان گذشت. او تمامی مواد غذایی را مصرف می‌كند و تنها ۲۵ روز قبل از آغاز فیلمبرداری خود را با یك رژیم سرسخت كه تماماً گیاهی است به وزن مطلوب می‌رساند.(البته این رژیم به دلیل اینكه هیچ گونه تناسبی با عقاید پزشكان اهل فن ندارد،عمل به آن اصلاً توصیه نمی‌شود.)
اینها نظرات ستارگانی است كه بسیاری از افراد برای شبیه شدن به آنها خود را محدود به رژیم‌های سرسخت می‌كنند و تنها چیزی را كه از یاد می‌برند،تنوع و تعادل غذایی و ورزش است.

 

متخصصان كلینیك تغذیه‌ای رم برای آنهایی كه می‌خواهند در ردیف سوپراستارها قرار بگیرند موارد علمی زیر را توصیه می‌كنند:

 

۱- روزانه ۷۰ تا ۸۰ درصد از كالری غذایی را به غلات سبوس دار و حبوبات و برنج، ۲۰ درصد را به پروتئین گیاهی و ۱۰ درصد را به پروتئین حیوانی اختصاص دهید.

 

۲- تا می‌توانید از بلغور جو،نان چاودار و غلات سبوس دار استفاده كنید.

 

۳- گوشت قرمز را به صورت تكه‌های خیلی كوچك بدون چربی و اغلب كباب شده مصرف كنید.

 

۴- مصرف لبنیات پرچرب را كاهش دهید.

 

۵- روزانه ۵ تا ۱۰ وعده غذایی از میوه و سبزیجات تازه استفاده كنید تا با تامین انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را در برابر انواع بیماری‌ها ایمن نگه دارد.

 

۶- آهسته و جویده غذا بخورید و سعی كنید در حین غذا خوردن آرام و شاد باشید.

 

۷- تعادل غذایی را فراموش نكنید.تنها زمانی كه گرسنه هستید آن هم در حجم كم غذا مصرف كنید.

 

۸- مهم‌ترین توصیه محققان همان است كه ما با این ضرب المثل می‌شناسیم؛ صبحانه را تنها بخور ناهار را با دوستت تقسیم كن و شام را به دشمنت بده.برای لاغر شدن باید اصلی‌ترین وعده غذایی شما صبحانه باشد نه شام.

 

۹- در صورتی كه سالم هستید و علائم هیچ گونه بیماری در شما دیده نمی‌شود بد نیست گاهی اوقات از این رژیم غذایی استفاده كنید.رژیمی موسوم به رژیم سوپی كه می‌تواند از وزن بدن شما بكاهد،رژیم توصیه شده تنها بر مبنای خوردن سبزیجات و حبوبات است،از كدو گرفته تا چغندر و شلغم.این رژیم در درجه اول باعث می‌شود سموم بدن دفع و سپس چربی‌های اضافه كاهش یابد ضمن آنكه مقداری چربی،پروتئین و مواد مغذی برای انجام فعالیت‌های روزانه و تامین انرژی در بدن را نگه می‌دارد.به خاطر داشته باشید رژیم فوق یك رژیم دوره‌ای است و شما تنها چهار بار در یك سال (هر سه ماه یك بار) می‌توانید از آن برای تصفیه بدنتان استفاده كنید. 

 

ارزانلود بازدید : 16 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)

 

نفس خود را نگه ندارید

عضلات بالاتنه شما برای انجام فعالیت با ظرفیت کامل، نیازمند اکسیژن است، لذا باید مطمئن باشید که مرتبا تنفس می کنید. به عنوان یک قاعده کلی، لازم است که در آسانترین بخش حرکت، نفس را به درون سینه بکشید(مثلا در هنگامی که در نرمش کرانچ، به پایین می آیید) و در هنگامی که بیشترین نیرو را وارد می کنید، نفس را بیرون بدهید( در هنگام بالا بردن تنه در حرکت کرانچ و دراز و نشست).

 

قفسه سینه را جمع کنید

 

در دراز و نشست معمولی، افراد معمولا بدون توجه شیوه درست این حرکت، بالا و پایین می روند. احتمالا شما هم همین طور هستید؟ خوب ، روش درست این است که هنگامی که در این حرکت به سمت پایین می روید حواستان را جمع کرده و قفسه سینه خود را جمع و بسته نگهدارید. این کار کمک می کند که عضله های بخش شکم را بیشتر منقبض کنید، همچنین عضله های کمربند شکمی را بیشتر به کار می گیرید و پشت خود را به خوبی تحت حمایت قرار می دهید.

 

 

عضله های زیر لگن خود را به کار بگیرید

 

با به کار گیری این عضله ها( این عضله ها آنهایی هستند که با متراکم کردن آنها جریان ادرار قطع می شود)، قبل و درحین نرمش های مربوط به عضلات شکمی، به صورت بهتری عضله های عرضی پایین شکم را وارد کار می کنید. عضله های عرضی دور شکم مانند یک کمربند تنه شما را در بر می گیرند. این کار کمک می کند که ناحیه میانی اندامتان محکم شود.

 

 

عضله های زیر لگن خود را به کار بگیرید

 

با به کار گیری این عضله ها( این عضله ها آنهایی هستند که با متراکم کردن آنها جریان ادرار قطع می شود)، قبل و درحین نرمش های مربوط به عضلات شکمی، به صورت بهتری عضله های عرضی پایین شکم را وارد کار می کنید. عضله های عرضی دور شکم مانند یک کمربند تنه شما را در بر می گیرند. این کار کمک می کند که ناحیه میانی اندامتان محکم شود.

 

 

از کم شروع کنید

همان طوری که اگر شناکردن را بلد نباشید، روز اول به قسمت عمیق استخر شیرجه نمی زنید، در اینجا هم در اولین دفعات ، هیچ وقت نباید از حرکت های پیچیده و پیشرفته ی مربوط به عضلات تنه شروع کنید. از حرکات با دامنه کوتاه شروع کنید(مثلا یک تخته را به مدت 15 تا 20 ثانیه نگدارید)، و سپس هنگامی که قدرت عضلات بالاتنه تان بهبود یافت و در انجام حرکت ها مهارت پیدا کردید اقدام به انجام تمرین های دشوارتر کنید.

 

 

 

 

 


 

ارزانلود بازدید : 33 شنبه 18 آبان 1392 نظرات (0)


? به‌هيچ عنوان از داروهاي آنابوليک ـ آندروژنيک استروئيدي استفاده نکنيد

آنابوليک مرتبط است با رشد و ترميم سلول‌ها در صورتي‌که آندروژنيک مربوط مي‌شود به توليد صفات مردانه. داروهاي آنابوليک ـ آندروژنيک استروئيدي نوع مصنوعي هورمون تستسترون و ديگر هورمون‌هاي مردانه مي‌باشند. دير زماني است که اکثر بدنسازان مرد به مصرف اين هورمون‌ها مبادرت مي‌کنند و با عوارض جانبي و تأثيرات آن سروکار دارند. در صورتي‌که اين مسئله به‌ندرت در بين بدنسازان زن مشاهده گرديده. شايد يکي از دلايل اصلي استفاده اين داروها در ميان زنان نحوه? قضاوت مسابقات باشد که شبيه به مسابقات مردان مي‌باشد و بزرگ بودن حجم عضلات و تفکيک عضلاني به‌عنوان فاکتور اصلي پيروزي قلمداد مي‌گردد.

داروهاي استروئيدي در روند افزايش حجم عضلاني تأثيرگذار هستند و به‌دليل فقدان تستسترون در زن‌ها اين داروها داراي تأثير به مراتب بيشتر در آنها مي‌باشند. با اين‌وجود عوارض جانبي آنها براي زن‌ها به مراتب بيشتر از مردها مي‌باشد. به خاطر داشته باشيد که داروهاي استروئيدي جدائي از خاصيت آنابوليکي‌شان داراي خاصيت آندروژنيکي نيز مي‌باشند که مسئوليت اصلي‌اش توسعه ارگان‌هاي جنسي مردانه همچون (موي صورت و بدن، کلفتي صدا و...) مي‌باشد. تقريباً هيچ داروي استروئيدي وجود ندارد که کلاً داراي خاصيت آنابوليک باشد و تمام داروهاي استروئيدي داراي هر دو خاصيت آنابوليک باشد و تمام داروهاي استروئيدي داراي هر دو خاصيت آنابوليک و آندروژنيک مي‌باشند. به همين خاطر هنگامي‌که يک زن از داروهاي استروئيدي استفاده مي‌کند در حال وارد کردن يک عنصر رشد با خواص مردانگي به‌داخل بدنش مي‌باشد که کاملاً با سيستم هورموني (استروژن) و طبيعت بدن او متضاد مي‌باشد. بدين ترتيب با مصرف اين هورمون‌ها او مبدل مي‌شود به يک جنس مؤنثي که داراي صفات مردانه نيز مي‌باشد و نتيجتاً ريسک و خطر بسيار زيادي او را تهديد مي‌نمايد. مصرف داروهاي استروئيدي علي‌الخصوص براي دختراني که به بلوغ کامل نرسيده‌اند بسيار خطرناک مي‌باشد. طبق بيانه‌اي که توسط سازمان پزشکي ورزشي آمريکا به چاپ رسيده عوارض جانبي ناخواسته بر اثر مصرف داروهاي استروئيدي به ترتيب ذيل مي‌باشد.

?. افزايش صفات مردانگي

?. توقف زودهنگام رشد قد

?. آکنه

?. کلفت شدن صدا

?. پرموئي


عوارض بلندمدت داروهاي استروئيدي هنوز به‌صورت کامل شناخته نشده است ولي به‌طور قطع در اين حوزه نيز داراي تأثير سوء مي‌باشند. به‌هر حال اختلال در روند پريود بارزترين عوارض مصرف استروئيدها مي‌باشد که در خصوص آن چندين مطلب علمي تا به حال به رشته تحرير درآمده است.

به‌دلايل فوق بر تمامي دست‌اندرکاران و مربيان و آنهائي‌که مسئوليتي در تمرين زنان عهده‌دار هستند واجب مي‌باشد که در خصوص آگاهي دادن از عوارض جانبي اين داروها به دختران و زنان هيچ کوتاهي نمايند.

البته اين موضوع در خصوص مردان نيز صادق مي‌باشد و تأکيدهاي فوق تنها به زنان ختم نمي‌شود. و مردها نيز مي‌بايست از عوارض جانبي اين داروهاي مصنوعي مطلع شوند.

به‌هر حال بدون استفاده از اين قبيل داروها نيز مي‌توان با تمرين صحيح، استراحت کافي، تغذيه مناسب، صبر و پيروي از يک زندگي سالم به يک بدن ماهيچه‌اي و خوش فرم بسته به ژنتيک خدادادي دست يافت.



تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از فروشگاه ارزانلود راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 135
  • بازدید کلی : 5,590