loading...
ارزانلود:لاغری و خوش فرم شدن در خانه
ارزانلود بازدید : 18 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ‌کدام از این روش‌ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.
 
 

تنها یک شیوه مفید برای لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغری وجود دارد که به شرح زیر است:

 

اجرای یک رژیم صحیح و علمی + انجام ورزش‌های هوازی+ حرکات ورزشی مربوط به شکم+ بلند کردن وزنه.

با رژیم و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می‌گیرد و تمام قسمت‌های بدن لاغر می‌شوند و قسمتی از بدن که سریع‌تر چاق می‌شود، به ‌همان نسبت دیرتر از سایر قسمت‌های بدن لاغرمی‌شود. این مسئله به ساختمان ژنتیکی افرد مربوط است؛ مثل رنگ چشم، رنگ مو و…، یعنی نمی‌توان آن را تغییر داد. مثلاً در یک فرد ران‌ها چاق‌‌تر از سایر قسمت‌ها و در فرد دیگری باسن چاق تر است و هنگام لاغر شدن این قسمت‌ها دیرتر لاغر می‌شوند.

در خانم‌ها نقاطی از بدن که نسبت به کاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوهاست.

بعضی افراد چاق تصور می‌کنند با انجام ورزش‌های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می‌توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می‌دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می‌کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی‌کند.

بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی‌رود، زیرا تا وقتی‌که کاملاً ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید. البته این پیاده‌‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.

برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.

اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از کالری باشد که می‌سوزانید، حتی با ورزش هم، چربی‌ها‌ی زائد آب نمی‌شوند. شما می‌توانید بجای ۲یا ۳ وعده غذایی در روز، ۵ وعده غذایی کوچک بخورید، یعنی غذای خود را به جای ۳ وعده خود را در ۵ وعده تقسیم کنید، ولی پرخوری نکنید. بیشتر، مواد غذایی طبیعی کم‌چربی و کم‌شیرین را مصرف کنید مثل میوه، سبزی، نان سبوس‌‌دار، شیر و لبنیات کم‌چربی و گوشت کم‌چربی. مصرف مواد نشاسته‌ای را کاهش دهید.

اگر رژیم غذایی اصولی و علمی نباشد، باعث کاهش آب بدن می‌شود و بعد از توقف رژیم، وزن کاهش یافته دوباره برمی‌گردد.

در صورت وجود چربی اضافی در بدنتان باید ورزش کنید و رژیم غذایی صحیح و علمی را برای از بین بردن سلول‌های چربی انتخاب کنید، در غیر این صورت راه‌‌های دیگر موجب کاهش آب بدن می شوند و بعد از توقف رژیم غذایی، وزن کاهش یافته دوباره برمی‌گردد.

 

عقیده غلط دیگر این است که گفته می‌شود برای لاغر کردن شکم بنشینید و پای خود را بلند کنید. با این ورزش، عضلات باسن و ران تقویت می‌شوند و برای شکم هیچ فایده‌ای ندارد. همچنین تمرین‌هایی مثل صاف نشستن و پاها را به سمت بالا بلند کردن کشش بسیاری را در قسمت کمر ایجاد می کند که یکی از رایج‌ترین دلایل کمردرد است.

یکی از تمرینات بی‌خطر و از روش‌های موثر برای لاغر کردن شکم، ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه‌های ورزشی مناسب است.

آخرین جزء برنامه ی کاهش چربی شکم، تمرینات ورزشی قدرتی است. بایستی هنگام ورزش کل بدن را در نظر بگیریم، نه فقط یک قسمت از آن را. تمرین بر روی یک عضله ی خاص ، بدون در نظر گرفتن سایرعضلات، باعث عدم تعادل در عضلات و بروز عوارضی در بدن می شود. مثلا اگر برای کاهش چربی شکم، ورزش دراز و نشست را به شیوه ی غلط انجام دهید، فشار زیادی به کمرتان وارد شده و آن را دچار آسیب خواهد کرد .

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای کاهش وزن فقط باید ورزش های استقامتی (هوازی) را انجام دهند و بعد از لاغر شدن ورزش های قدرتی ( بی هوازی) را اجرا کنند. ورزش های بی هوازی دارای مدت کوتاه و شدت زیاد هستند؛ مثل دوی سرعت، وزنه برداری.

هر چند که بلند کردن وزنه یک ورزش بی هوازی است و گلیکوژن بدن بیشتر از چربی در این فرآیند می‌سوزد، ولی اینگونه تمرینات قدرتی باعث افزایش حجم عضلات (توده ی بدون چربی بدن) و در نتیجه افزایش سوخت و ساز میشود. هر چه میزان سوخت و ساز در بدن سریع‌تر باشد، چربی بیشتری نیز خواهید سوزاند.

لذا در یک برنامه ی کامل باید هم ورزش‌های هوازی و هم ورزش های قدرتی(بی هوازی) مثل بلند کردن وزنه را در نظر گرفت.

قبل از هر گونه اقدام اساسی راهنمایی‌های زیر را در نظر بگیرید.

از بین بردن چربی شکم کار ساده‌ای نیست، اما اگر روش صحیح آن را بدانید ساده است.

برای لاغر کردن شکم به توصیه های زیر عمل کنید:

۱- آب کردن چربی فرآیندی وقت‌گیر است، بنابراین از همین حالا دست به کار شوید! صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه لاغر شوید.

۲- چربی های اضافی ناحیه ی شکم را با تمرینات ورزشی هوازی بسوزانید، در غیر این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

۳- از تمرینات مناسب برای ناحیه شکم مانند دراز و نشست استفاده کنید و از تمرینات ورزشی مخصوص باسن خودداری کنید.

۴- فرآیند کاهش وزن در ناحیه شکم ، تنها با ورزش امکان پذیر نیست ! ورزش موضعی ، بدون رژیم  غذایی مناسب ممکن نیست بتواند چربی های اضافه را از بین ببرد . بنابر این حتمآ رژیم غذایی مناسب خودتان را رعایت کنید .

 

 

 

ارزانلود بازدید : 14 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

 

رژیم لاغری شماره 3- آب کردن شکم در ۶ هفته

تعجب نکنید واقعا می‌توانید ظرف ۶ هفته چربی‌های شکمتان را آب کنید به شرط آنکه مطالب ذکر شده در زیر را کاملا مطالعه کرده و مو به مو رعایت کنید. پس اگر به سلامتی بدن و زیبایی آن اهمیت می‌دهید این مطلب را بخوانید تصمیم جدی بگیرید و از همین فردا شروع کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

در بیشتر آقایان و خانم‌هایی که مشکل چربی شکم دارند، یک باور غلط مشترک وجود دارد و آن باور این است که فکر می‌کنند برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو، باید حرکات ورزشی مربوط به این نواحی را انجام دهند در حالیکه کاملاً اشتباه است. شما برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو باید از تمرینات هوازی استفاده کنید. مثل تمرینات دویدن، پیاده روی تند، دوچرخه ثابت ، تردمیل و…

البته انجام ورزش‌های شکم نیز لازم است اما در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در واقع برای آب کردن چربی‌های شکم باید ۳ کار را همزمان انجام داد که در ادامه مطلب بیشتر آنها را توضیح میدهیم.


شرط اول: رژیم غذایی

هرگاه اسم رژیم می آید ممکن است در ابتدا چیز سختی به نظر برسد در صورتی که اصلا اینگونه نیست. منظور از رژیم، نخوردن نیست که کاری سخت باشد بلکه رژیم یعنی درست خوردن. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، چراکه در این برنامه ۶ هفته‌ای برای آب کردن شکم از ورزش هم استفاده می‌شود. پس صرفاً کارهای زیر را ظرف این ۶ هفته انجام دهید:

اول: سرخ کردنی و روغن را به مدت ۶ هفته فراموش کنید.

دوم: از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.

سوم: مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و… را در حد توان به حداقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.

چهارم: هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.


شرط دوم: ورزش هوازی

ورزش‌های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند وهمچنین باعث از بین بردن چربی‌های بدن می شوند. ما در این برنامه ۶ هفته‌ای بیشتر نیازمند اثرات چربی‌سوزی آنها هستیم.

در این ۶ هفته کافی است شما حداقل هفته‌ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش‌های هوازی به منظور چربی‌سوزی در این برنامه ۶ هفته‌ای می‌توان استفاده کرد ، اما ورزش‌هایی که کارایی بهتری برای چربی‌سوزی شما دارد عبارتند از: پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه‌ثابت.


شرط سوم: تمرینات شکم

هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی‌های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی) آب شدند، عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می‌شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات ۶ تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می‌شود. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته‌ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید:

۱- دراز و نشست: روی زمین به پشت دراز بکشید در حالیکه دست‌هایتان پشت سر است، از کمر خم شده و تا حدی بالا بیایید که آرنج‌تان به زانوهایتان که خم هستند بخورند. این حرکت را هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

۲- پا دوچرخه: روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.

۳-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده: در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

با انجام دقیق برنامه‌های بالا مطمئن باشید که ظرف ۶ هفته و چه بسا کمتر، چربی‌های شکم را به میزان زیادی از دست خواهید داد و این موضوع را به وضوح در سایز دور کمر شلوارتان مشاهده خواهید کرد.

شاید بسیاری از شما عزیزان از دست دادن چربی شکم و پهلو برایتان بیشتر از جنبه زیبایی مهم باشد اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد مسئله سلامتی است تا زیبایی. اگر شما چربی‌هایتان را از بین نبرید رفته‌رفته و با افزایش سن نه تنها از بین بردن آن ها سخت‌تر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های زیادی مثل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی، سرطان و… در شما افزایش می‌یابد. پس از همین فردا شروع کنید، اراده به خرج دهید، مصمم و جدی باشید تا به نتیجه برسید.

ارزانلود بازدید : 24 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

.به پشت دراز بکشید. یک بالش کوچک زیر پاشنه پاهای تان قرار دهید و دست های تان را در راستای پهلو های تان روی زمین بگذارید. دوباره دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرید و سپس دست هایتان را به صورت صاف 10 سانتی متر از سطح زمین بالا بیاورید. 10 ثانیه در این حالت بمانید، 5 ثانیه استراحت کنید و این حرکت را حداقل 7 بار در روز انجام دهید.




.سرپا بایستید. دست های تان را کاملا از هم باز کنید و یک پای تان را از روی زمین بردارید و بدن تان را به سمت جلو و پای بلند شده تان را به سمت عقب متمایل کنید. چند ثانیه دراین وضعیت بمانید و در هر مرتبه تکرار، پای بلند شده تان را جابه جا کنید.




  .به پشت دراز بکشید. دستان خود را پشت سرتان قلاب کنید و کمی سر و شانه های تان را به سمت جلو متمایل کنید. این حرکات را در حالی انجام دهید که پاهای تان به صورت عمود با بدن تان قرار دارند.




  .به پشت دراز بکشید. زانوهای تان را کمی خم کنید. دست های تان را پشت گردن تان قلاب کنید و سر و شانه های تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل کنید.

ارزانلود بازدید : 19 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

.هنگام پیاده روی، ضربه های سبک و آرامی را با انگشتان دست به شکم تان وارد کنید. این جوری تحرک ماهیچه های شکم خود را افزایش می دهید و باعث می شوید که آنها چربی بیشتری بسوزانند.

ارزانلود بازدید : 16 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)


4.از حلقه های ورزشی برای کوچک شدن شکم تان استفاده کنید. شما می توانید در ابتدای کار، تنها روزی 2 دقیقه یا 50 بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا 30 دقیقه هم ادامه دهید.


5.دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده ترین ورزش هایی است که می تواند شکم را کوچک کند. پس به پشت روی زمین دراز بکشید. دست های تان را پشت گردن خود گره بزنید و هر چند بار که می توانید حرکت دراز و نشست را تکرار کنید و در روزهای بعد، دفعات تکرار حرکت را افزایش دهید.

.وقتی پیاده روی می کنید، هنگام راه رفتن بدن خودتان را به سمت چپ و راست متمایل کنید. با این کار، هم شکم تان آب می شود و هم پهلوهای تان.
2.روی یک بالش به پشت دراز بکشید. دستان خود را در امتداد بدن تان قرار دهید و پاهای تان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهایتان را 15 تا 20 سانتی متر بالا بیاورید و حداقل 5 ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت هم می تواند از 5 مرتبه در روز شروع شود و به 20 تا 25 مرتبه هم برسد.

ارزانلود بازدید : 13 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

 
1.روی یک صندلی دسته دار بنشینید. ساعد دست های تان را روی دسته صندلی بگذارید. ران های تان را به هم بچسبانید و سعی کنید پاهای تان را حداقل 6 سانتی متر از سطح زمین بالاتر بیاورید. 10 ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید. شما باید این حرکت را از 5 مرتبه در روز شروع کنید و کم کم به 20 مرتبه در روز برسانید.

 

ارزانلود بازدید : 125 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

رژيم غذايي مناسب براي افرادي که زياد گرسنه مي شوند و حوصله ورزش هم ندارند!

شنبه :

بعد از بيدار شدن ناشتا: دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه : يک ليوان شير .

ساعت ده صبح :يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار:دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه دو عدد دلمه يا کوفته . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه دو قاشق سالاد الويه .
نکته ها مطالعه شود .


********
يک شنبه :

بعد از بيدار شدن ناشتا: دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه : يک ليوان شير .

ساعت ده صبح :يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار:دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار :سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک کفگيرو نيم معادل هشت قاشق برنج به همراه يک قطعه متوسط مرغ يا گوشت . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام :يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قوطي کبريت به همان اندازه و پهنا پنير و سه عدد مغز گردو . نکته ها مطالعه شود .


********
دوشنبه :

بعد از بيدار شدن ناشتا : دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه : يک ليوان شير .

ساعت ده صبح : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار:دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه دو عدد کتلت يا معادل آن کوکو . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " و يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قطعه کوچک به اندازه دو انگشت کامل مرغ يا ماهي يا گوشت .
نکته ها مطالعه شود .


********
سه شنبه :

بعد از بيدار شدن ناشتا : دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه : يک ليوان شير .

ساعت ده صبح : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار: دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک کفگير و نيم برنج معادل هشت قاشق ، به همراه يک قطعه گوشت مرغ يا ماهي يا يک سيخ کوبيده يا برگ . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار: دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " نصف پيتزا يا سه سيخ جگر به همراه يک نان ساندويچي . نکته ها مطالعه شود .


********
چهارشنبه :

بعد از بيدار شدن ناشتا : دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه: يک ليوان شير .

ساعت ده صبح : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار: دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه سه چهارم سيخ برگ يا کوبيده يا دو عدد تخم مرغ . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار : دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک ليوان لوبيا پخته يا يک ليوان سوپ. نکته ها مطالعه شود .


********
پنج شنبه :

بعد از بيدار شدن ناشتا: دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه : يک ليوان شير .

ساعت ده صبح : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار: دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک و نيم کفگير برنج معادل هشت قاشق، به همراه يک قطعه متوسط مرغ يا يک کفگير و نيم عدس پلو يا لوبيا پلو . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار : دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " و يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک ليوان عدس پخته يا يک ليوان شير به همراه دو عدد نان سوخاري.
نکته ها مطالعه شود .


********
جمعه:

بعد از بيدار شدن ناشتا : دو ليوان آب هر چي گرمتر باشه بهتره ، به همراه دو قاشق آبليمو ميل مي کنيد ." هر ليوان يه قاشق "

صبحانه : يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قاشق مربا يا عسل به همراه يک قوطي کبريک به همان اندازه و پهنا پنير و يک استکان چاي شيريني که با يک قاشق شکر شيرين شده باشد .

يک ساعت بعد از صبحانه: يک ليوان شير .

ساعت ده صبح : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

قبل از ناهار: دو ليوان آب به همراه يک عدد ميوه .

ناهار : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " به همراه يک کف دست نان " اگر لواش يا تافتون بود ، دو کف دست " به همراه يک قطعه متوسط مرغ يا ماهي يا گوشت . نکته ها مطالعه شود .

دو ساعت بعد از ناهار : دو ليوان آب .

عصرانه : يک عدد ميوه به همراه يک ليوان چاي که با دو حبه قند يا يک عدد بيسکوييت يا يک عدد خرما ميل ميشود .

شام : سالاد به هر ميزان که ميل داريد " هر چه بيشتر بهتر " و يک کف دست نان " سه عدد سيب زميني متوسط پخته . نکته ها مطالعه شود .

 

نکته ها:

نکته هاي مهمي که نود درصد رژيم شما رو در بر مي گيره .

?. با توجه به اين رژيم شما روزانه ? ليوان آب ميل مي کنيد .

?. سالاد و غذاي نامبرده در رژيم رو ?? تا ?? بار مي جويد و بعد قورت ميديد .

?. وزن کردن فقط هر دو هفته يکبار !!

?. بعد از هر وعده غذا مسواک اجباري .

?. وعده ها رو در ظروف کوچک مثل پيش دستي ميل کنيد و حدالامکان با چنگال .

?. تا نيم ساعت بعد از غذا خوابيدن و نشستن ممنوع !

?. به محض احساس دفع سريعاْ اجابت کنيد .

?. پياز حتماْ همراه سالاد مصرف شود .

?. به جاي شير ذکر شده در رژيم مي توانيد از يک ليوان ماست يا معادل آن دوغ استفاده کنيد .

??. جا به جايي وعده هاي غذا مانعي ندارد . ولي از تکرار همان غذا خودداري کنيد.

??. روي سالاد مي توانيد از آب ليمو يا سرکه و يک قاشق روغن زيتون استفاده کنيد ولي از مايونز خودداري کنيد .

??. مي توانيد به جاي کوفته و دلمه و کوکو از يک قطعه گوشت استفاده کنيد .

??. سهميه شما روزانه ? عدد قند مي باشد .

??. به جاي سيب زميني مي توانيد از لبو استفاده کنيد .

??. لطفاْ وعده ها را حذف نکنيد.

??. غذاها را نچشيد يا بعد از چشيدن قورت ندهيد .

??. اگر خورشت جزو غذاهاست از گوشت آن استفاده کنيد .

 

ورزش در اين رژيم :

شما مي تونيد ورزش نکنيد ! بله درست خونديد ، اين رژيم بدون ورزش هم جواب ميده . ولي با ورزش بيشتر جواب ميده .

اگر وقت داريد روزانه يک ساعت پياده روي کنيد .

اگر وقت نداريد در منزل با کفش روزانه ? دقيقه به ? دقيقه پياده روي کنيد .

ورزش اجباري :

شکم رو داخل ميديد مانند زماني که مي خواهيد شلوار تنگ رو ببنديد و هفت دقيقه راه مي ريد يا ظرف مي شوريد . يا هر کاري !! فقط شکم رو داخل بديد . روزانه سه بار و هر بار هفت دقيقه .


غذاهاي آزاد :

هويج ، خيار ، گوجه فرنگي، قارچ ، کلم، گل کلم ، کاهو ، شلغم ، سبزي خوردن و انواع سبزيجات آزاد است ! تا مي توانيد هويج بخوريد.

غذاهاي ممنوع :

بستني ، کره ، پفک ، چيپس و تنقلات و آجيل و هر چيزي که خودتون مي دونيد کالري بالا داره .

مهم ترين نکته :

در اين رژيم شما هر هفته يک کيلو بايد وزن کم کنيد که در هفته هاي اول تا چهار کيلو هم کم ميشه ، وقتي به نصف اضافه وزنتون رسيديد ، يک و نيم کفگير برنج به يک کفگير ، تعداد دلمه ها و کوکوها يک عدد ، سه عدد سيب زميني به دو عدد ، پنير به نصف قوطي کبريت تغيير خواهد کرد .


سوالات متدوال :

?. آيا مي توانيم به هر اندازه هويج بخوريم ؟ بله شما حتي روزانه مي توانيد دهها کيلو هويج بخوريد ، هويج معده را پر و احساس سيري به آدم ميدهد و جزو غذاي آزاد اين رژيم است .

?. آيا مي توان به عنوان يک واحد ميوه از موز استفاده کرد ؟ با توجه به کالري بالاي موز که دو تا سه برابر يک سيب کالري داريد . نصف موز را در يک ميان وعده و نصف ديگر را در ميان وعده بعد استفاده کنيد .

?. فاصله بين ميان وعده تا صبحانه چه قدر است ؟ يک تا دو ساعت .

?. آيا مي توان به جاي برنج از نان استفاده کرد ؟ سعي کنيد برنج را از رژيم خود حذف نکنيد ، چون هم ريزش مو مي گيريد و هم کمبود کلسيم ! در صورت دلخواه مقدار برنج را با يکي از وعده هاي ناني عوض کنيد .

?. آيا مي توان غذاهاي آزاد را هميشه خورد ؟ به هر مقدار و هر اندازه که ميخواهيد از غذاهاي آزاد ميل کنيد.

?. آيا مي توان هميشه چاي تلخ نوشيد ؟ چاي تلخ کالري صفر دارد ! هر وقت و هر زمان آزاد است در صورتي که به سهميه قند خود قايمکي اضافه نکنيد .

 

ارزانلود بازدید : 18 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

""
بعضی از بانوان با رسیدن به این فصل پیش خود می گویند « خوب ، رسیدیم سر اصل مطلب » به جرأت می توان گفت بسیاری از بانوان صرفاً برای فرم بخشیدن به شکم و پهلو به تمرین با وزنه روی می آورند. متأسفانه اکثر آنها توقع دارند با چند جلسه تمرین با وزنه ، چربی ای که طی چندین سال در این ناحیه جمع شده از بین برود .



یکی از بزرگ ترین اشتباهات بسیاری از بانوانی که به باشگاه مراجعه می کنند ، انجام بیش از حد تمرینات شکم و پهلو به منظور لاغری است . در تمرینات شکم نکات زیر قابل ذکر است :



۱) انجام تمرینات شکم و پهلو ( و به طور کلی تمرین با وزنه ) به منظور از بین بردن چربی های شکم باید متناسب با رژیم غذایی باشند ، تنها با ورزش سخت نمی توان به وزن مطلوب رسید .

به حداقل رساندن کربو هیدرات و افزایش پروتئین در جیره ی غذایی اولین گام رو به جلو در برنامه ی غذایی شماست.


۲) تمرین بیش از حد شکم می تواند موجب ناراحتی در ناحیه ی کمر شود . بیش از میزان توصیه شده به تمرین این ناحیه نپردازید .

از هر حرکت نهایتا 4 ست و در هر ست 30 تکرار توصیه میکنم.


۳) اگر مایل به رسیدن سریع تر به هدف هستید بهتر است برنامه ی غذایی خود را بیشتر تحت نظر داشته باشید یا مدت تمرینات اروبیک خود مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی ، دو و شنا را زیادتر کنید .
استفاده از تردمیل بین 20 تا 30 دقیقه و با سرعت و شیب متغیر بسیار کاربردی است.
هنگام شیب سرعت را کم کنید.


۴) حرکات شکم را به آرامی انجام دهید ، انجام سریع آنها نه تنها اثر کمتری خواهد داشت ، بلکه ناحیه ی کمر شما را نیز تحت فشار قرار می دهد .



دراز و نشست ، سطح شیب دار ( سیت آپ )



معروف ترین حرکت تمرین عضلات شکم ، حتی اشخاصی که با ورزش آشنایی چندانی ندارند ، زمانی که صحبت از تمرین عضلات شکم می شود این حرکت را به خوبی می شناسند . حرکتی مفید و مؤثر برای فرم بخشیدن به ناحیه ی پهلو و شکم ، نکته ی بسیارمهم در زمان اجرای این حرکت میزان پایین رفتن است که اگر ورزشکار بیش از حد توصیه شده پایین برود ناحیه ی کمر وی تحت فشار نامطلوبی قرار می گیرد که یا در حین یا بعد یا فردای تمرین بدن ساز احساس درد و ناراحتی در آن ناحیه خواهد کرد . اشتباهی دیگر که به آن اشاره نیز شد ، تمرین بیش از حد است ، نباید فکر کرد که با انجام زیاد این حرکت می توان بهتری گرفت .



نحوه ی انجام حرکت



۱) تخته شکمی با زاویه ی مناسب و متعادل انتخاب کنید . زیاد بودن زاویه ی تخته شکم لزومی ندارد و کمر را تحت فشار نامطلوب قرار می دهد ( به تذکرات مراجعه کنید )



۲) روی آن قرار گرفته و دست ها را پشت سر خود جفت کنید .



۳) به آرامی و مقاومت در مقابل نیروی جاذبه بدن خود را به سمت پایین حرکت دهید تا حدی که کمر شما با تخته شکمی زاویه ای حدود ۴۵ تا ۶۰ درجه داشته باشد . کمتر از آن کمر تحت فشارزیادی قرار می گیرد .



۴) زاویه ای که بین ران ها و بالاتنه در بالاترین نقطه ی حرکت ایجاد می شود ، باید همواره بیشتر از ۹۰ درجه باشد ، کمتر از آن فشار از عضلات شکم برداشته می شود .



۵) سپس مجدداً بدن خود را تا جایی که عضلات شکم شما تحت فشار باشند ، رو به بالا بکشید .



تنفس هنگام پایین رفتن ( بخش نگاتیو ) عمل دم و در زمان بالاآمدن ( بخش پوزیتیو) عمل بازدم انجام می شود .


تذکرات



ـ اگر گرفتن دست پشت سر اجرای حرکت را برای شما مشکل می کند ، می توانید دست ها را به صورت ضربدری روی سینه ی خود قرار دهید .



ـ در پایین ترین نقطه ی حرکت ، کمر شما نباید در امتداد پاهایتان قرار گیرد . این مسأله ارتباطی با زاویه ی تخته شکم ندارد و در هر شرایطی باید رعایت شود ، در غیر این صورت به کمر شما فشار وارد می شود .



ـ اشخاصی که در ناحیه ی کمر دچار ناراحتی هستند باید از انجام این حرکت خودداری کنند . به جای آن، حرکت شکم کنترل را می توان در برنامه ی تمرین این بانوان گنجاند .



ـ در بالاترین نقطه ی حرکت ، بیش از حد بالا نیایید ، زیرا عضلات شکم از حالت انقباض خارج می شوند و دیگر فشاری به آنها منتقل نمی شود .



ـ انجام این حرکت باید با حالتی آرام ، روان و یکنواخت صورت گیرد ، نه با ضربه زدن در پایین ترین نقطه ی حرکت . در صورتی که سرعت اجرای حرکت زیاد باشد ، عضلات فرصت انقباض و انجام کار مناسب را نخواهند داشت . در نتیجه هم به ستون مهره ها فشار بیشتری وارد می شود و هم کالری کمتری مصرف می شود .



ـ برای اجرای حرکت ، تخته ی شکمی با شیب مناسب توان خود انتخاب کنید ، زیاد بودن زاویه تخته ی شکم ، هرچند فشار بیشتری به عضلات شکم وارد می سازد ، اما این عضلات باید قدرت کافی داشته باشند تا از وارد شدن فشار بیش از حد به کمر جلوگیری کنند . اگر مایل هستید تمرین شکم سنگین تر و سخت تر برگزار شود بهتر است ابتدا به تعداد تکرارها بیافزایید ( حداکثر ۲۵ بار ) و حرکت را با کنترل کامل و با حداقل سرعت انجام دهید و در آخرین مرحله شیب میز را زیاد انتخاب کنید .



شکم کنترل ( شکم ۹۰ درجه ) یکی از بهترین و مناسب ترین حرکات برای تحت فشار قرار دادن عضلات ناحیه شکم است . در این تمرین عضلات شکم به خوبی تقویت شده و فرم داده می شوند . بانوانی که با اجرای حرکات دیگر تمرینات شکم دچار کمردرد می شوند ، می توانند با این حرکت ، به شرط اجرای صحیح هم عضلات این ناحیه را تقویت کرده و هم از وارد شدن فشار به ناحیه ی کمر خود پیش گیری کنند .



نحوه انجام حرکت



۱) ناحیه ساق پای خود را طوری روی نیمکت قرار دهید که با ناحیه ران تشکیل زاویه ۹۰ درجه دهد .



۲) دست ها را پشت گردن قلاب کنید .



۳) به آرامی و با کنترل کامل تا حدی که تنها نیمه ی بالایی بالاتنه شما از زمین بلند شود ( ناحیه کمر روی زمین است ) عضلات شکم را منقبض کنید .



۴) پس از پنج ثانیه مکث به آرامی و با کنترل کامل به حالت اول باز گردید .

تنفس هنگام بالا رفتن ( بخش پوزیتیو ) عمل بازدم و هنگام پایین رفتن ( بخش نگاتیو ) عمل دم صورت می گیرد . تذکرات بخش پوزیتیو و نگاتیو این حرکت باید به آرامی و با کنترل کامل انجام شوند ، بهتر است مدت زمان انجام هر مرحله سه تا پنج ثانیه باشد و در بالاترین نقطه ی حرکت نیز پنج ثانیه مکث کرد تا هر تکرار حدود ۱۵ ثانیه طول بکشد

 

 

ارزانلود بازدید : 15 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

کی از ترفندهای مؤثر برای این منظور آن است که بشقاب های کوچکتر از معمول به کار ببرید، به این ترتیب خودبه خود، غذای مصرفی شما کمتر می شود.

یکی دیگر از نکات جالب توجه برای کاستن وزن آن است که پس از هر وعده غذا و نیز پس از مصرف مواد شیرین مانند کیک، بیسکویت، شکلات یا شیرینی، دندان های خود را کاملاً مسواک بزنید. به این ترتیب دوباره تمایل به خوردن پیدا نمی کنید و از آن دوری می نمایید چرا که احساس آلودگی مجدد دندانها به مواد خوراکی، حس گرسنگی را مهار مینماید.

نکتهی سوم برای لاغر شدن آن است که یک یا چند دوست که همانند شما دچار اضافه وزن هستند انتخاب کنید و با تشکیل یک گروه هماهنگ، رژیم و ورزش را رعایت نمایید. کارهای گروهی همیشه نتیجهی بهتری دارند.

اگر تاکنون چند بار تصمیم به کاهش وزن خود گرفته اید ولی نتیجه ی چشمگیری عایدتان نشده حتماً کار گروهی را امتحان نمایید. وجود افراد همسال در گروه موجب ایجاد حس رقابت میشود، به این ترتیب اعضای دیگر نه تنها از انجام توصیه های پرهیز غذایی و ورزش طفره نمیروند بلکه برای کسب نتیجه از یکدیگر سبقت میگیرند و به این ترتیب تأثیر اقدامات و سرعت حصول نتیجه ی کار دو چندان می شود.

از سوی دیگر وجود افراد دیگر موجب تبادل اطلاعات جدید، ایجاد انگیزه و رفع کسالت می-شود.

تجربه نشان داده است که کسانی که حال و حوصله ی رعایت رژیم و انجام فعالیت های ورزشی را ندارند، با قرار گرفتن در میان یک گروه که این اعمال را انجام میدهند به سرعت با دیگران هماهنگ میشوند و فعالیت را شروع میکنند.

نکته ی چهارم پرهیز از ناخنک زدن است. بسیاری از خانمها یا آقایان عادت دارند هنگام حضور در آشپزخانه، به غذای در حال طبخ یا پخته شده، ناخنک بزنند! همین کار نیز میتواند در جلوگیری از تأثیر رژیم اثر بگذارد. برای ترک این عادت، صبحها مقدار کمی هویج، ترب، کاهو، کلم یا کرفس را آماده کنید و در دسترس خود قرار دهید و هرگاه احساس کردید تمایل به خوردن مقداری از غذای در حال طبخ دارید، مقدار کمی از این گونه سبزیها مصرف کنید. از مصرف بیسکویت و شکلات بپرهیزید، چرا که حاوی مقداری مواد قندی هستند و موجب تشدید چاقی و نیز گرسنگی مجدد میشوند، درحالی که مصرف سبزیجاتی که نام برده شد نه تنها موجب چاقی نمیشود بلکه با تأمین ویتامینها و املاح ضروری بدن، از گرسنگی مجدد نیز جلوگیری مینماید.

نکتهی پنجم آن است که همیشه نیم ساعت پیش از ناهار یا شام، یک سیب بخورید. این کار باعث کاهش اشتها میشود و علاوه بر آن که کالری زیادی به بدن نمی رساند، از مصرف غذای زیاد جلوگیری می نماید و تأثیر به سزایی در کاهش وزن اضافی دارد.

نکته ی ششم بیشتر برای کسانی است که فقط اندکی اضافه وزن دارند و نیازی به رژیم های سخت ندارند تنها کاری که این گونه افراد باید انجام دهند آن است که مصرف غذاهای پر انرژی مانند نان، کره، شکره، کیک، بیسکویت، شکلات، غذاهای چرب، ماکارونی، برنج زیاد، کله پاچه، سیب زمینی و شیرینی جات را بسیار کاهش دهند و به جای آن از غذاهای بدون چربی، گوشت سفید، سبزیجات و میوه جات فراوان و روغن مایع استفاده نمایند. همچنین به جای سرخ کردن غذاها، بهتر است آنها را آبپز کنند، به این ترتیب در حین طبخ غذا، روغن اضافی به آن افزوده نمیشود.

نکتهی هفتم، توجه به نیازهای ضروری بدن است. بدن انسان به طور طبیعی نیاز به املاح (کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، آهن)، ویتامینها (،A،B،C،D،E،R،) قندها (گلوکز، فروکتوز، نشاسته)، چربیها و پروتئینها دارد.

طی یک رژیم غذایی سخت ممکن است مقدار ویتامین ها و املاح ضروری بدن بیش از حد کاهش یابد و بدن را دچار عوارضی از قبیل ضعف، سستی، بی حالی، کمخونی، سردرد، سرگیجه، افت فشار خون، سرماخوردگی های مکرر ناشی از ضعف سیستم ایمنی، عصبانیت و بیقراری غیر طبیعی، لرزش دست و ... نماید. به همین جهت بهتر است کسانی که رژیم سخت و پرهیز شدید دارند، روزی یک قرص مولتی ویتامین مصرف نمایند تا از بروز این گونه عوارض و کمبودهای غذایی جلوگیری شود.

نکته ی هشتم، عجله نکردن است. بسیاری از افراد، میخواهند با یک رژیم سخت ظرف مدت کوتاهی لاغر شوند و مقدار زیادی وزن کم کنند. این کار نه تنها موجب تخریب نسوج بدن، کاهش مواد ضروری و بروز عوارض و ضعف هایی در سیستمهای فیزیولوژیک می گردد بلکه تأثیر آن موقتی است و پس از قطع رژیم به سرعت، اضافه وزن به سراغ فرد می آید.

هیچ گاه نباید بیش از 250 گرم در هفته از وزن خود بکاهید.

این را بدانید که اصول صحیح رژیم غذایی و ورزشی را در واقع باید در تمام عمر رعایت نمود و برنامهها و فرمولهای کوتاه مدت، نتایج کوتاه مدت و کوچک به دنبال دارد و شما را به نتیجه ی دلخواه نمی رساند.

پس:

*برنامه ی رژیم غذایی باید طوری تنظیم شود که بدن هر 6 گروه غذایی را در حد مورد نیاز دریافت نماید.

لیکن مواد غذایی باید از منابع کمچربی یا بدون چربی انتخاب شوند.

*کاهش وزن باید آرام و یکنواخت باشد.

*برنامه باید طوری تنظیم شود که تا حد ممکن فرد احساس گرسنگی و بیحالی نکند.

* در برنامه، غذاهایی گنجانیده شود که به راحتی در دسترس باشند. هیچ غذایی اثر جادویی برای کاهش وزن ندارد.

* در طول اجرای رژیم غذایی، ورزش فراموش نشود.

نکتهی مهم آن است که کودکان، نوجوانان و زنان حامله نباید رژیم بگیرند. افراد پیر و سال-خورده یا کسانی که به هر گونه بیماری بویژه بیماری قلبی، کلیوی، کبدی یا گوارشی دچار هستند پیش از رژیم باید با پزشک مشورت نمایند و از نظر داخلی بررسی شوند. بیماران مبتلا به «مرض قند» اگر انسولین تزریق میکنند یا از قرصهای پایین آورندهی قند خون استفاده میکنند نباید رژیم غذایی شدید بگیرند. این افراد در معرض کاهش قند خون و اغما هستند و هر گونه پرهیز غذایی آنها باید تحت نظر پزشک باشد.

در پایان یادآور میشویم که

صبحانه بخور همچون شاهان

ناهار بخور همچون شاهزادگان

و شام بخور همچون گدایان

منابع:

ارزانلود بازدید : 20 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

چگونه لاغر و خوش اندام شویم؟ (2)

چگونه لاغر شویم

چگونه لاغر شویم-این مطلب که مینویسم برای افرادی است که از چربیهای اضافی رنج می برند ومیخواهند بدنی مناسب و خوش فرم داشته باشند .البته خواندن این مطلب رو به همه توصیه میکنم .شاید هر ماه مطالب بسیاری را در ارتباط با انواع روشهای كم كردن چربی بدن یا مبارزه با آن در مجلات و سایر منابع مربوط بخوانید. ولی چیزی كه مهم است،داشتن یك برنامه مناسب تغذیه ورزش توام با یكدیگر می باشد كه به شما امكان رسیدن به نتایج مفید در سلامتی و نیز داشتن عضلات ساخته شده و كارامد را می دهد.

 

در اینجا قصد داریم شما را از شیوه مذكور با خبر سازیم. با رعایت نكته به نكته موارد آن زودتر از آنچه فكر می كنید، بدنی سالم و ساخته شده را خواهید یافت. چنانچه برخی از موارد را فراموش كردید، نگران نباشید. تنها كار هر روزتان را به پایان برسانید در انجام موارد مذكور در این روش كه در اختیارتان گذاشته می شود، از خود پشتكار نشان دهید.

مطمئن باشید فردا نیز می توانید كوتاهی امروز را در مورد یك یادو نكته از موارد روش مذكور را تلافی بكنید. برنامه طرح شده شامل یك برنامه ریزی مشخص 24 ساعته مربوط به روش آب كردن چربی و داشتن سلامت می باشد.

 

7 صبح : پس از یك خواب نیرو بخش در سراسر شب، از جا برخیزید. صبح خود را با نوشیدن 12 اونس (هر 8 اونس یك لیوان) آب آغاز كنید.

نوشیدن آب در طول روز علاوه بر داشتن مزایای فوق العاده در بدن و حفظ سلامت آن، از بروز گرسنگی و به اصلاح ضعف رفتن دل در بین وعده های غذایی جلوگیری می كند. مصرف H2O  نیز موجب افزایش تمركز شما در فكر كردن و بهبود و روش عملكرد شما می شود. بنابراین زود

بلند شده و آب فراوان بنوشید.

 

7:15 صبح:برای مدت 30 دقیقه یك ورزش مناسب بدنسازی را انجام دهید. این انتخاب می تواند مربوط به یك وسیله تمرین در خانه یا دوچرخه سواری شاید بیرون از خانه و یا دویدن باشد. یك تحقیق در سوئیس نشان داده است كه چنانچه شما صبح زود قبل از خوردن صبحانه به ورزش بپردازید، چربی بیشتری آب می كنید تا اینكه قبل از آن بخواهید صبحانه بخورید. یك ورزش صبحگاهی قادر است متابولیسم بدن شما را برای تمام روز قوی نگه دارد.

 

8 صبح: صبحانه ای غنی از پروتئین سبك، كربوهیدرات های پیچیده و فیبر مصرف كنید. برای مثال املتی شامل 3 سفیده تخم مرغ و یك زرده، یك لیوان كوچك آب پرتقال و یك كاسه كشمش با سوپ جو (Oatmeal).

تحقیقات به وضوح نشان داده اند كسانی كه یك صبحانه سالم و متوازن در صبح ها مصرف می كنند، از دیدگاه علمی چربی كمتری در بدن خود پرورش می دهند. نیز مشخص شده است كه مواد خوراكی قندی یا شكر مثل: نان روغنی شیرین یا شیرینی های مختلف مخصوصاً دانماركی، تنها موجب بروز احساس خستگی و كسالت در شما در طول روز خواهند شد. مصرف دوز مناسبی از پروتئین موجب خواهد شد كه قند خون شما در طول صبح تا ظهر ثابت باقی مانده و بنابراین، هیچگونه احساس گرسنگی یا ضعف رفتن دل به شما دست نخواهد داد.

از مولتی ویتامین كه شامل آنتی اكسیدان هایی مانند: ویتامین C،ویتامین E و سلنیوم است،در مواردی كه تحت رژیم هستید، می توانید استفاده كنید.

اگر مایل باشید، می توانید از یك فنجان قهوه از صافی رد شده بدون شیر چربی دار استفاده كنید. ولی از یك دستگاه سازنده كاپوچینو یا پرس های مخصوص آن كه فرانسوی هستند، استفاده نكنید، چرا كه موجب خواهند شد، تركیبات روغن غنی از كلسترول از آن تراوش كرده و وارد بدن شما شوند، بهتر از آن مصرف یك فنجان چای سبز است. تحقیقات سوئیسی نشان داده است كه چای سبز دارای تركیبات كافئین و مواد شیمیایی به نام Catechin- Polyphenols (پلی فنل های كائچین) موجب یك تقویت سبك در متابولیسم بدن می شوند. در نتیجه، بدن شما كالری بیشتر و درصد بیشتری از چربی ها را می سوزاند. از طرف دیگر این مواد شیمیایی دارای تركیبات آنتی اكسیدان قوی هستند كه باعث به حداقل رسیدن مقدار رادیكال های آزاد صدمه زننده ای می شوند كه در اثر تمرینات ورزشی حاصل می شوند. از طرف دیگر، تركیبات كافئین چای سبز بسیار كمتر از همان مقدار قهوه می باشند . در هر صورت چه همراه با قهوه و چه همراه با چای، نوشیدن یك لیوان دیگر آب را فراموش نكنید.

 

10 صبح: زمان استراحت و نوشیدن قهوه. مخصوصاً اگر شغل شما پشت میز نشینی است، در اطراف قدم زده و حركات كششی انجام دهید. یكذ سیب به همراه كمی كره پسته شام یا بادام كاملاً طبیعی بخورید و تا به عنوان یك خوراك كم كالری و مقوی به همراه مصرف سایر مواد فیبری و پروتئین دار بدن شما را تقویت كند. این وعده سبك و كم كالری موجب خواهد شد تا زمان ناهار سطح انرژی و قند خون بدن شما درصد نرمال باقی بماند. نیز عمل متابولیسم را از كند وآهسته شدن محافظت می كند كه موجب كم شدن مستمر چربی خواهد شد. فنجان دیگری چای سبز تركیبات كافئین سلامت كننده بدن را تقویت می كند.

 

12:30بعد از ظهر: برای غذا خوردن اقدام كنید. غذای خود را با یك سوپ سبك (بدون خامه یا چربی زیاد) آغاز كنید كه یك ماده غذایی پرحجم بوده موجب خواهد شد، اكثر افراد احساس كامل خوردن و تكمیل بودن بكنند.

در مطالعه ای كه در دانشگاه Penn state انجام شد، نشان داده شد كه افرادی كه غذای خود را با سوپ برنج و مرغ آغاز می كنند 100 كالری كمتری از  آنهایی كه سایر پیش غذاها را مصرف می كنند، دریافت می كنند.

یك وعده ناهاری مناسب و عالی می تواند سوپ به همراه مرغ، لوبیا، سبزیجات و پنیر كم چربی باشد. لوبیا یك منبع غذایی كاهش دهنده تقریبی وزن می باشد. آنها از جذب چربی جلوگیری كرده، كلسترول خون را كاهش داده و احساس سیر شدن و كامل بودن غذا را بوجود می آورند. همچنین شامل آنتی اكسیدان ها انواع ویتامین B و مواد معدنی می باشند. جداْ از مصرف چیپس های سرخ شده مضر كه معمولاً كنار غذا و همراه با آن مصرف می كنند، پرهیز كنید.

 

3 بعداز ظهر: طبیعی است كه ممكن است در هنگام بعد از ظهر كاهش سطوح انرژی در بدن پدید آید. ولی باید دانست كه مصرف یك وعده نشاسته دار، آن را بدتر خواهد كرد.

به جای آن می توان از یك اونس دانه های روغنی (گردو و فندوق بادام و..) بدون نمك استفاده كرد این دانه ها سرشار از پروتئین هستند و نیز چربی سالم را دارا هستند.

نیز به شما كمك می كنند، بدون احساس خواب آلودگی كار را دنبال كنید. مطالعه انجام شده در دانشگاه Purdue نشان داد كه خوردن دانه های روغنی مخصوصاً بادام زمینی به مردم كمك می كند تا احساس سیری را همراه داشته باشند و بهد علاوه ماهیچه های عضلانی بهتری نسبت به دیگران كسب كنید.

 

5:25 بعداز ظهر: تنفس عمیق كرده و با نوشیدن یك نوشیدنی ورزش غنی از نظر تركیبات هیدرات كربن بدن خود را تقویت كنید.

پس از كار، به یك باشگاه ورزشی برای انجام یك جلسه Weighlifting مراجعه كنید.

این ورزش موجب مصرف كالری ها،افزایش متابولیسم بدن و كمك به ماهیچه ها در جذب كالری های اضافی برای هر چه حجیم تر شدن و قوی تر شدن می شود. تنها 30 تا 40 دقیقه

ورزش مذكور برای 3 بار در هفته در ابتدا برای شما كفایت می كند تا بدنتان به شكل مناسب و مطلوب شما در آید و چنانچه ورزش نمی كنید و مراجعه به باشگاه ندارید، تنها همان ورزش منظم مربوط به كم كردن وزن خود را پیگیری كنید.

تا البته نه به اندازه ورزش باشگاهی ولی به حد نیاز شما موجب تحریك متابولیسم بدنتان شده و به رشد ماهیچه ها و عضلات كمك كند حجم فراوان و مناسبی آب بنوشید. نیز بعد از گذشت نیم ساعت از ورزش خود، یك وعده سرشار از پروتئین و هیدرات كربن مصرف كنید تا انرژی لازم راتامین كند. این كار كمكی برای بدن شما در مصرف مواد غذایی مورد نیاز و جذب ماكزیمم آنها می باشد كه موجب می شود بتوانید در كنار ورزش و سلامت، عضلات خوبی را نیز پرورش دهید.

 

7:30 عصر: برای شام، 200 تا 250 گرم ماهی سرخ شده، یك غذای سرشار از مواد پروتئینی با كیفیت بالا و اسیدهای چرب را به كار ببرید كه به قلب شما و جلوگیری از التهابات و انسداد در رگ ها كمك فراوانی می كند. وعده مناسب و حجیمی از سبزیجات را در كنار سالاد با تركیبات كم چرب و شامل كلم بروكلی، و نصف سیب زمینی شیرین و سایر تركیبات مصرف كنید، تا به این وسیله فیبرهای مورد نیاز بدنتان را از طریق سبزیجات جذب كنید. نان و Pasta مصرف كنید همچنین، تا زمانی كه حس سیری كامل نداشتید، از غذا دست بكشید.بعنی به محض احساس كامل شدن فراموش كنید كه مادرتان در مورد پاك كردن بشقاب غذا چه چیزهایی گفته است.

 

10  شب: اگر از جمله كسانی هستید كه قبل از خواب دوست دارند چیزی بخورند، یك فنجان شیر بدون چربی یا ماست كم شكر مصرف كنید. حقه «شیرگرم» برای خواباندن بسیاری از مردم، كارایی دارد. چرا كه پروتئین و كلسیم هر دو طبق تحقیقات به عنوان عامل «خواب آور» شناخته شده اند. تحقیقات مواد غذایی در دانشگاه Tennesses نشان داد كه مردانی كه مواد غذایی سرشار از كلسیم مصرف می كنند. بسیار كمتر از مردان دیگر در معرض چاق شدن مفرط قرار دارند. چرا كه مواد معدنی موجب كم شدن مقدار سطوح هورمون های كاهش دهنده شكست چربی می شوند. پس چربی ها راحت تر در فقدان هورمون ها شكسته شده و چاقی كمتر ایجاد خواهد شد.

 

10:30 شب: برای داشتن یك خواب خوب دیگر به رختخواب بروید.

چرا كه سیستم endorcine هورمون های تنظیم كننده چربی را در طول خواب تولید كرده و موجب رشد بیشتر عضلات و تحت كنترل داشتن وزن بدن می شود. راحت و آسوده بخوابید تا در مورد سلامت هر چه بیشتر، عضلات قوی تر و بدن زیباتر خواب ببینید و از آن لذت ببرید.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از فروشگاه ارزانلود راضي هستيد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 5,586